A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége felhívja a figyelmet egy közelmúltban történt esetre, amikor az EasyJet légitársaság Berlinbe induló járatát törölték. Igaz, az átfoglalást felajánlották az utasnak, aki azzal nem akart élni, és kártalanítást követelt. Kérésére a légitársaságtól válasz nem érkezett, annak ellenére, hogy a 261/2004/EK rendelet előírja az ilyenkor megállapítandó kártalanítási összeget.
A szövetség aggasztónak találja a légi utas jogokkal kapcsolatban az egyes társaságok ügykezelési módját, mivel a fogyasztók nem is tudják, mennyire kiszolgáltatottak lehetnek akkor, ha interneten rendelnek egyidejűleg utazáshoz tartozó repülést és szállást - áll a közleményben.
Az utazás alkotóelemeit, mint a személyszállítást, szállást és egyéb turisztikai szolgáltatást gyakran ugyanazon iroda külön-külön, nem pedig egy utazási csomagban értékesíti, kikerülve így az utazási és az utazást közvetítő szerződésről szóló 214/1996. (XII. 23.) kormányrendelet szigorúbb, a fogyasztóknak jelentősebb jogokat biztosító előírásait. Így elmaradhat a segítségnyújtás elháríthatatlan külső körülmény esetén, a tájékoztatási kötelezettség, a programfüzet kötelező tartalmi elemei, az idegenvezető biztosítása külföldi utazás esetén, vagy a fogyasztót megillető jogok, ha az utazási vállalkozó eláll a szerződéstől. A rendelet szerint díjemelés is csak meghatározott esetekben lehetséges.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége tájékoztatni szeretné a fogyasztókat, hogy gyakran az internetes oldalakon megjelenő, az utazással kapcsolatos újabb szolgáltatás egy új weboldalra kalauzol minket, ahol a repülőjegy vásárlásától teljesen függetlenül, külön szerződést kötünk adott esetben, például a szállás foglalásakor. Így a fogyasztó az egyedi szerződéseket egymástól elkülönült fizetéssel köti, amelyek nem esnek a csomagban értékesített szolgáltatásokra vonatkozó jogszabály hatálya alá, kevesebb jogot biztosítva így a fogyasztónak.