2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az állami fogyasztóvédelem a Nemzeti Fogyasztóvédelemi Hatóság (NFH) létrejötte után is megosztott maradt, mert továbbra is különböző minisztériumok, szervezetek foglalkoznak fogyasztóvédelemmel - mondta Baranovszky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) ügyvezető elnöke hétfőn sajtótájékoztatón Budapesten.

A fogyasztók szempontjából fontos lenne, hogy egységesen kezeljék az állami fogyasztóvédelmi feladatot. A rendszer megerősítését az jelentené, ha egy szervezeten belül lenne az állami fogyasztóvédelem a jelenlegi megosztott rendszer helyett, mondta el az elnök.

A fogyasztók sok esetben nem tudják, hogy panaszukkal hova forduljanak, konkrét esetet pedig csak a civil fogyasztóvédők, a békéltető testületek tudnak kezelni. Tavaly a békéltető testületek ügyszáma 3542 volt, ebből 1374 ajánlással végződött, 933 esetben megegyezés született, 90 kötelezést hoztak, 2397 ügydöntő határozattal fejeződött be, tette hozzá.

Krajcsik Szilvia, a FEOSZ jogi igazgatója a fogyasztóvédelmi tanácsadási tevékenység tapasztalatairól szólva elmondta: a jelenlegi jogi környezet alapján egyéni fogyasztói panaszok esetén a hatóságok általában nem tudnak eljárni.

Jellemző, hogy a minőségi kifogásról, a reklamációról nem készül jegyzőkönyv, és még mindig előfordul, hogy a fogyasztók nem olvassák el a pénzügyi, biztosítási szerződések, reklámok kisbetűs részét. A FEOSZ jogi igazgatója szerint a pénzügyi szervezeteknek az üzleti etika alapján a nehézségekre is fel kellene hívniuk az ügyfelek figyelmét.

A szövetség szerint a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat leküzdésére, az irányelv betartásának kikényszerítésére egy hatóságot kellene megjelölni, és ez az újonnan létrejött Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság lehetne.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!