A döntés egybeesik a hagyományos videórendszerek - melyek menüjében az erotikus tartalmak is elérhetőek - lecserélésével az internet alapú on-demand megoldásokra. A felnőtt tartalmak megszűnését magyarázhatja az is, hogy az egész iparágban egyre csökken a szállodai filmkölcsönzésből származó bevétel. Ennek oka a változó technológia, az utazó üzletemberek egyre gyakrabban saját eszközeiket használják a szórakoztató tartalmak elérésére, legyen az a Netflix DVD, az iPod Touch, a laptop vagy a Slingshot.
A Colliers felmérése szerint az iparág bevételei az összes filmkölcsönzésből mintegy 40 százalékkal, szobánként évi 175 dollárra csökkentek a 2000-es évi 288 dollárról. A szállodai filmkölcsönzés 2009-ben közel 380 millió dollárt hozott a különböző hoteleknek, de látható, hogy a belső hálózatban kínált filmek nem képesek versenyezni az on-line sugárzott tartalmakkal.
A filmkölcsönzésekből érkező bevételek csökkenése miatt egyre több lánc követheti a Marriott példáját, mondta Joe McInerey, az iparági szereplőket tömörítő American Hotels and Lodging Association vezetője az USA Today-nek. Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy kevesebb pornót néznek a luxushotelekben.
A legnagyobb lánc, mely már korábban pornómentessé vált, az 50 szállodát birtokló Omni, mely 1999-ben döntött a felnőtt tartalmak elhagyásáról.
Az online Video on Demand szolgáltatások nem csupán a szállodai szobák belső hálózatán kölcsönözhető filmek forgalmát érinti kínosan, korábban virágzó videókölcsönzők is egyre kisebb mértékben képesek forgalmukat megtartani. A pornót hazájában sosem forgalmazó, egyik legnagyobb amerikai videókölcsönző, a Blockbuster tavaly szeptemberben jelentett csődöt.
A folyamat vélhetően tovább gyorsul, ahogy egyre több és több eszköz válik alkalmassá az internet elérésére és filmek, videók megtekintésére egyszerre.
Kosztolányi Bálint
mfor.hu