Elmondta: a munkaadók garanciát vállaltak arra is, hogy a cégcsoportnál nem lesz tömeges létszámleépítés.
Kiemelte: az ágazati megállapodást, amely az egész országra érvényes, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) kompromisszumos megoldásnak tartja. A Volán-szakszervezetek nyolc százalékos béremelési igényt jelentettek be, ezzel szemben a munkaadók három-négy százalék közötti keresetnövekedést tartottak reálisnak, és csak a tárgyalássorozat végén emelték öt százalékra ajánlatukat.
Horváth László megjegyezte: a szakszervezetek évek óta megértően viszonyultak a gazdasági helyzethez és figyelembe vették a Volán-cégcsoport problémáit is. Szerinte ez az egyik oka, hogy a Volán-cégeknél dolgozók keresetei mintegy 20 ezer forinttal elmaradtak a nemzetgazdasági átlagtól.
Rámutatott: az idei bértárgyalások során a szakszervezetek szakítottak az "egyoldalú kompromisszum kész magatartásukkal" és kijelentették, hogy 5 százalékos keresetnövekedés alatt nem fogadnak el ajánlatot. A KMSZ sztrájkbizottság megalakítását is fontolgatta, de a "munkabékére", illetve az utasokra való tekintettel mégsem hirdettek sztrájkot.
A szakszervezet alelnöke szerint a kompromisszumos bérmegállapodás nem rendezi megnyugtató módon a "Volános" keresetek elmaradása miatt kialakult feszültséget. Egy komolyabb munkabeszüntetés viszont beláthatatlan következményekkel járna - a 24 Volán-társaság a helyközi utasforgalom 70 százalékát bonyolítja le - ezért igyekeznek elkerülni a sztrájkot.