4p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A magyarok nagy többségnek (80%) a fintech, mint fogalom még mindig ismeretlen, viszont sokan hallottak az olyan megoldásokról, mint a mobilos fizetés (57%), videós azonosítás (41%) vagy virtuális pénzzel, pl. bitcoinnal történő fizetés (39%). A legújabb pénzügyi informatikai technológiákra a többség nyitott (57%), de még kevesen használják azokat a mindennapok során (17%). Ez utóbbiak jellemzően városi, diplomás, magas keresettel rendelkező fiatalok, míg az elutasítók táborába (43%) elsősorban az 50 évnél idősebb, kisebb településen élő emberek tartoznak – derül ki a Cofidis Hitel Monitor országos reprezentatív kutatás friss adataiból.

A fintech fogalma annyira ismeretlen a magyarok többségének (80%), hogy aki hozzá is tud társítani valamit, az is valamilyen általános fogalomra gondol, amire következtetni lehet a szóból, mint például pénzügyi megoldás vagy technológia. Viszont magukat a konkrét megoldásokat1 - főként, amelyek szerepeltek a hírekben, a sajtóban - hallott legalább egyről (68%), és már vagy használják (17%), vagy nyitottak arra, hogy a jövőben használják (40%) azokat.

Látjuk az előnyöket, de pénzügyekben még mindig a bizalom a legfontosabb

A fintech megoldásokba vetett bizalom alapján a magyar társadalom 3 jól elkülönülő csoportra oszlik. A lakosság 17 százaléka tartozik a pionírok közé: ők nemcsak, hogy nyitottan állnak az újdonságokhoz, de használják is a legújabb informatikai pénzügyi szolgáltatásokat. Ők inkább a 30 év alatti, magas keresettel és iskolai végzettséggel rendelkező városi férfiak. A második csoport a fontolva haladóké (40%): rájuk jellemző az óvatosság, kicsit bizalmatlanok a fintech megoldásokkal kapcsolatban, de úgy gondolják, hogy lesznek olyan szolgáltatások, amiket igénybe fognak venni. Demográfiai jellemzőik nagyságrendileg megegyezik a pionírokéval, a nemek közti megoszlás kiegyensúlyozottabb (a férfiak 42, a nők 39 %-a tartozik ide), illetve az egyel idősebb korcsoport (30-39) is magasabb arányban képviselteti magát (54%). Az utolsó csoport az elzárkózóké (43%): a jellemzően 50 évesnél időseb, kisebb településeken lakó, alacsony keresettel rendelkezők közül sokan teljes mértékben bizalmatlanok az innovatív technológiákkal kapcsolatban. 



A legismertebb fintech megoldások

Az egyes megoldások közül leginkább azokat ismerik, amikről a sajtóban vagy hirdetésekben lehet hallani. Ezek közé tartozik a mobilos fizetés (57%), a videós azonosítás (41%) vagy a virtuális pénzzel történő fizetés (39%). Az érthetőség szempontjából fordul a sorrend, hiszen ez utóbbi kevesebbek számára (43%) érthető szemben az első kettő megoldással (65%, 58%). A megoldások további ismertség szerinti sorrendje: online hitelfelvétel, személyes ügyintézés nélkül (38%), mobiltelefonnal való biztosításkötés (32%), aktuális ügyintézés nyomon követése online (29%). A kutatás legfrissebb 2018 áprilisi mérései szerint a 18-69 éves lakosság körében növekedést mutatnak a videós azonosítás szolgáltatás3 körében mért adatok: a megkérdezettek 44 százaléka hallott már erről a megoldásról (2018 február: 11%) és 27 százaléka a Cofidishez köti a szolgáltatás elérhetőségét (2018 február: 7%).

A magyarok a fintech megoldások általános előnyei közül azt emelik ki, hogy gyors (43%), bankoktól függetlenül is használható (34%), mindig kéznél van (34%) és rugalmas (31%). A hátrányok között felmerül, hogy nem helyettesíti a személyes ügyintézést, tanácsadást (47%), félnek attól, hogy csalók is hozzáférhetnek az adatokhoz (46%), és attól is, hogy nem biztos valóban úgy működik, ahogy azt mondják (38%). A válaszadók harmada eleve semmit nem talál, ami bizalmat ébresztene benne ezen megoldások iránt. A bizalmat leginkább az tudná erősíteni, ha garancia volna arra, hogy biztonságban vannak az adatai (37%), hogy a szolgáltatás valóban úgy működik, ahogy mondják (34%), és hogy mindent el lehet vele intézni, amit személyesen is (23%). Leginkább az ismeretlentől való félelem húzódhat a bizalmatlanság mögött. A válaszadók hitelesebbnek látják, ha banknak van ilyen szolgáltatása nem független cégnek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!