4p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Tudja, mire vágynak leginkább a magyarok?

A Takarékossági Világnap alkalmából a Revolut Dynata piackutató céggel együttműködve mutatta be, hogyan takarékoskodnak a magyarol, erről csütörtöki sajtóközleményükben írtak. A Revolut 1000 magyarországi embert kérdezett meg megtakarítási hozzáállásukról.

  • Hasonló tendencia figyelhető meg minden korcsoportban: a válaszadók 52 százaléka a vésztartalékot jelölte meg legfőbb megtakarítási célként. Akár váratlan autós problémákra, akár egy nem várt fogorvosi látogatásra készülnek, a vésztartalék életmentő lehet bármely életkorban, különösen a 35-44 évesek számára (a 35-44 évesek 58 százaléka). 
  • A magyarok 31 százaléka  a pénzügyi biztonságot érzi a megtakarítás legfontosabb céljának. A pénzügyi nyugalom iránti vágy minden generációban közös, de a 65 év felettiek számára kiemelten fontos (36 százalék jelölte meg ezt megtakarítási célként).
  • A nyaralási megtakarítás fontos szerepet játszik sok magyar számára: 17 százalék gyűjt nyaralásokra és szabadidős programokra. Az utazás minden korcsoport számára vonzó megtakarítási cél, a 25-34 évesek körében különösen népszerű (23 százalék jelölte meg célként). 

A felmérés szerint a magyarok nem csak saját pénzügyi biztonságukat tartják szem előtt. Akár jövőbeni családalapítást terveznek, akár már szülők, a válaszadók 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy gyermekeire spórol. A 35-44 évesek vezetnek ezen a téren, 22 százalékuk takarít meg gyermekek számára.

Megtakarítani nem mindig könnyű, de mindig érdemes
Megtakarítani nem mindig könnyű, de mindig érdemes
Fotó: Pixabay

 

A megtakarítók 10 százaléka készül izgalmas életeseményekre, mint az esküvő vagy otthon vásárlás. Nem meglepő, hogy a 25-34 évesek a leginkább érintettek ezekben a kiadásokban, 20 százalékuk spórol ilyen nagyobb életeseményekre. Az idősebb generációk már megvalósították ezen terveiket, így kevésbé érzik szükségesnek a megtakarítást.

A megtakarítás fő kihívásai

A megkérdezettek 8 százaléka mondta azt, hogy nincsen megtakarítása. A válaszadók 44 százaléka szerint a váratlan kiadások – például egy nem várt számla – megnehezíthetik a megtakarítási terveket.

A rendelkezésre álló jövedelem hiánya is fő okként szerepel: 39 százalék mondta, hogy egyszerűen nem marad elég pénze a megtakarításra.


Az infláció is kihívás: a válaszadók 25 százaléka tapasztalja a megélhetési költségek emelkedésének hatásait, és küzd azzal, hogyan növelheti megtakarításait anélkül, hogy azok elértéktelenednének.

A helyi válaszadók közül 10-ből 6-nak hozzá kellett nyúlnia a megtakarításaihoz, hogy lépést tudjon tartani a családja és barátai költéseivel.

Az Y-generáció a leginkább hajlamos arra, hogy társadalmi nyomás hatására költsön (52 százalék szemben az átlagos 45 százalékkal). A 18-24 éves korosztály különösen érintett az olyan vásárlásokban, amelyeket nem engedhetnek meg maguknak (26 százalék az átlag 13 százalékkal szemben), míg a Baby boom-generáció tagjai (65 év felettiek) nagyobb arányban nyilatkoztak úgy, hogy nincsenek megtakarításaik (22 százalék). 

Pénzügyi választások: nagy projektek vagy rövid távú élvezetek? 

Tízből négy magyar (42 százalék) inkább lemondana egy új autó vásárlásáról, ha választani kellene egy fontos beszerzés és egy bűntudatos öröm között, különösen a 45-54 évesek körében (52 százalék). A magyarok voltak azok, akik az összes európai közül a leginkább hajlandóak elhalasztani a lakásvásárlásra való megtakarítást a közép- vagy rövidtávú elégedettségek javára (41 százalék, a legmagasabb arány 58 százalék az 18-24 év közötti korosztályban). 19 százalék halasztaná el a saját vállalkozás indítására való megtakarítást, míg 14 százalék pedig a gyermekvállalást tolná későbbre.

Mariia Lukash, Head of Growth, közép- és kelet-európai régió, így nyilatkozott: „Ez a felmérés rávilágít arra, hogy a fogyasztók számára egyre fontosabb, hogy a pénzüket okosan kezeljék, és sokféle módot használjanak pénzügyi jóléti céljaik elérésére. Örömmel látjuk, hogy a Rugalmas Pénzpiaci Alapok rövid idő alatt olyan termékké vált, amely segíti az embereket abban, hogy a legtöbbet hozzák ki a pénzükből. A Revolut magyar ügyfelei alacsony kockázattal fektethetnek be EUR, USD és GBP pénzpiaci alapokba, rugalmas visszavonási lehetőséggel, így nem kell többé halasztaniuk a terveiket, akár álomnyaralásról, akár egy nagyobb családi házról van szó.”

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!