3p

A Google bemutatta, hogyan újítja meg Gmail levelezőrendszerét a Gemini névre keresztelt mesterséges intelligencia (MI) megoldásával. Az MI-től ebben az esetben is azt kaphatjuk, amit általában.

A Google nemrégiben tartott fejlesztői konferenciájának egyik témája a Gmail levelezőrendszer és a Gemini mesterségesintelligencia-megoldás összeházasításából fakadó újdonságok bemutatása volt. A mesterséges intelligencia lényegében ugyanazt hozza ez esetben is, amit már megszokhattunk tőle: átveszi a felhasználóktól a rutinfeladatok elvégzését.

A Gmailnak nincs szüksége reklámra. Nagyon sokan használják nap mint nap. Összesen 1,8 milliárd embernek van levezőfiókja a Google rendszerében. Az újdonságok azonban még kívánatosabbá tehetik a Gmailt. A mesterséges intelligencia három lehetőséggel bővíti a levelezőrendszert. 

Összegyűjti a lényeget

Az első az összefoglalás képessége. Ez olyan esetekben hasznos, amikor a felhasználó hosszú oda-vissza levélváltásokat folytat valakivel. A Gemini képes áttekinteni az ilyen társalgást és összefoglalni a lényegét. Nincs szükség a hosszú beszélgetés végigbogarászására és az MI nem siklik át egyetlen levél tartalmán sem.

Még okosabb lesz a levelezőrendszer
Még okosabb lesz a levelezőrendszer
Fotó: Pixabay

Rendhagyó "kérdezz-felelek" 

A második újdonság egy kérdés-felelet képesség. A felhasználó kérdéseket tehet fel, amelyekre a Gemini a levelei alapján válaszol.

Például egy online rendelés esetén nem kell visszakeresnie, hogy mikor kapja meg az árut, csak meg kell kérdeznie a mesterséges intelligenciát, hogy például: „Mikor érkezik meg az új cipőm?” A választ a Gemini keresi meg az e-mailek dzsungelében.

A szupermemória miatt nem kell mindent fejben tartani

A harmadik új képesség az okos válasz lehetősége. Hosszabb levelezések esetén előfordul, hogy a felhasználó már nem emlékszik arra, miről is folyt a beszélgetés korábban, így időbe telhet, mire megtalálja azt a választ, ami az akkor elhangzottakat is figyelembe veszi. Ezt megspórolhatja neki a Gemini azzal, hogy a teljes levelezés tartalmának figyelembevételével válaszlehetőségeket kínál.

Asszisztensként „dolgozik” 

Aparna Pappu, a Google Workspace részlegének elnökhelyettese egy esettanulmánnyal demonstrálta a Gmail új képességeit. A téma a felhasználó házának tetőjén szükségessé vált javítás volt. Az illető három mesterrel vette fel a kapcsolatot. Mindegyikükkel hosszas levelezést folytatott a munka részleteiről. A végén már nem emlékezett arra, hogy melyikükkel mire jutott. Ahelyett, hogy elkezdte volna újra átlapozni a levelezéseket, megkérte a Geminit, hogy állítsa sorba a három ajánlatot ár és teljesítési időpont szerint. Ezt követően semmi perc alatt megkapta a beszélgetések összefoglalóját. Az MI ezután válaszlehetőségeket kínált minden egyes esetben annak alapján, amiről korábban egyeztettek.

A Google bemutatta a Gemini egyéb képességeit is, amelyek a Workspace rendszerében alkalmazhatók. A mesterséges intelligencia például képes volt rendezni és követni a felhasználó számláit ahelyett, hogy ezt az elektronikus fizetések böngészésével neki kellett volna elvégeznie.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!