A Google nemrégiben tartott fejlesztői konferenciájának egyik témája a Gmail levelezőrendszer és a Gemini mesterségesintelligencia-megoldás összeházasításából fakadó újdonságok bemutatása volt. A mesterséges intelligencia lényegében ugyanazt hozza ez esetben is, amit már megszokhattunk tőle: átveszi a felhasználóktól a rutinfeladatok elvégzését.
A Gmailnak nincs szüksége reklámra. Nagyon sokan használják nap mint nap. Összesen 1,8 milliárd embernek van levezőfiókja a Google rendszerében. Az újdonságok azonban még kívánatosabbá tehetik a Gmailt. A mesterséges intelligencia három lehetőséggel bővíti a levelezőrendszert.
Összegyűjti a lényeget
Az első az összefoglalás képessége. Ez olyan esetekben hasznos, amikor a felhasználó hosszú oda-vissza levélváltásokat folytat valakivel. A Gemini képes áttekinteni az ilyen társalgást és összefoglalni a lényegét. Nincs szükség a hosszú beszélgetés végigbogarászására és az MI nem siklik át egyetlen levél tartalmán sem.
Rendhagyó "kérdezz-felelek"
A második újdonság egy kérdés-felelet képesség. A felhasználó kérdéseket tehet fel, amelyekre a Gemini a levelei alapján válaszol.
Például egy online rendelés esetén nem kell visszakeresnie, hogy mikor kapja meg az árut, csak meg kell kérdeznie a mesterséges intelligenciát, hogy például: „Mikor érkezik meg az új cipőm?” A választ a Gemini keresi meg az e-mailek dzsungelében.
A szupermemória miatt nem kell mindent fejben tartani
A harmadik új képesség az okos válasz lehetősége. Hosszabb levelezések esetén előfordul, hogy a felhasználó már nem emlékszik arra, miről is folyt a beszélgetés korábban, így időbe telhet, mire megtalálja azt a választ, ami az akkor elhangzottakat is figyelembe veszi. Ezt megspórolhatja neki a Gemini azzal, hogy a teljes levelezés tartalmának figyelembevételével válaszlehetőségeket kínál.
Asszisztensként „dolgozik”
Aparna Pappu, a Google Workspace részlegének elnökhelyettese egy esettanulmánnyal demonstrálta a Gmail új képességeit. A téma a felhasználó házának tetőjén szükségessé vált javítás volt. Az illető három mesterrel vette fel a kapcsolatot. Mindegyikükkel hosszas levelezést folytatott a munka részleteiről. A végén már nem emlékezett arra, hogy melyikükkel mire jutott. Ahelyett, hogy elkezdte volna újra átlapozni a levelezéseket, megkérte a Geminit, hogy állítsa sorba a három ajánlatot ár és teljesítési időpont szerint. Ezt követően semmi perc alatt megkapta a beszélgetések összefoglalóját. Az MI ezután válaszlehetőségeket kínált minden egyes esetben annak alapján, amiről korábban egyeztettek.
A Google bemutatta a Gemini egyéb képességeit is, amelyek a Workspace rendszerében alkalmazhatók. A mesterséges intelligencia például képes volt rendezni és követni a felhasználó számláit ahelyett, hogy ezt az elektronikus fizetések böngészésével neki kellett volna elvégeznie.