2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Nemzetközileg nem ritka, hogy egy légikikötő nem magán kézben van.

"Jó törekvés a stratégiai fontosságú infrastruktúrát nemzeti vagy állami tulajdonban tudni. Fontos kiemelni, hogy nem egyedi esetről van szó, a nemzetközi gyakorlatban többször volt már ilyenre példa. Az üzemeltetés kapcsán úgy tudom, a tárgyalások előrehaladott állapotban vannak. Szakmailag jó döntésnek tartom, mert egy nemzetközi reputációval bíró, professzionális üzemeltetőt próbál megcélozni a kormány." - vélekedett Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a VG-nek adtott interjúban. 

Még mindig nincs meg az adásvételi szerződés. Fotó: Mfor/Mester Nándor
Még mindig nincs meg az adásvételi szerződés. Fotó: Mfor/Mester Nándor

Egyéb információt viszont nem mondott, bár kizárt, hogy ne lenne sokkal több a birtokában. A Wizz Air ugyanis nemcsak arról híres, hogy magáncégként magát magyar nemzeti légitársaságnak tartja, hanem arról is, hogy jó üzleti kapcsolatban áll a kormánnyal. Az állami alkalmazottak hivatalos útjaikon sokszor "választják" ezt a céget, a Covid alatt pedig elment százharmincszor Kínába, hogy egészségügyi berendezéseket, lélegeztetőgépeket hozzon. Más kérdés, hogy feleslegesen, hiszen utóbbiak közül sok most is ott porosodik a raktárban (de erről nem a vállalat tehet -  szerk.). 

Ugyancsak a Wizz Airnek jutott az az üzlet, hogy a magyar kormány cargogépét repteti, s ezen felül a magyar olimpiai csapatot, az Európa-bajnoki tornán részt vevő labdarúgó-válogatottat és a szurkolók jelentős részét is utaztatja.

A Budapest Airport visszaállamosítása régóta húzódik, a kormány valamelyik képviselője az elmúlt másfél évben rendszeresen azt közölte, hogy mindjárt aláírják az egyezményt, ám ez mindezidáig nem történt meg.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!