A hitelezők többsége abban érdekelt, hogy csődegyezség szülessen, ezért hozzájárultak a csődeljárás tizenöt napos meghosszabbításához – mondta a csődegyezségi tárgyalást követően az elnök. Baranyi Sándor ismertette, hogy a két banknak a csődegyezség marginális kérdéseiben” módosítási igénye volt, nyilatkozatuk szerint, ha számukra elfogadható változást sikerül elérni, támogatni tudják a megállapodást.
A vállalkozás hitelezői között azonban akadnak olyanok is, akik úgy látják, egy felszámolási eljárás során jobb megtérüléssel juthatnak pénzükhöz, nekik nem érdekük a csődegyezség létrejötte, ahogy a konkurenciának sem – közölte az elnök. Az üzletember szerint a hétfői megbeszélésen elhangzottak alapján a szállítók bíznak benne, hogy a cég a sikeres csődegyezség után talpra tud állni.
A Szeviép Zrt.-nek komoly követelései vannak az M43-as autópálya építésével kapcsolatban, egyelőre nem történt meg a pótmunkák” elszámolása, ahogy a fővállalkozó sem fizette ki még az összes elvégzett munkát – tudatta Baranyi Sándor, hozzátéve: ha ez a forrás rendelkezésre állna nem lenne kérdés ennek az egyezségi tárgyalásnak az eredménye”.
Az igazgatósági elnök a csődegyezség konkrét részleteivel kapcsolatban az MTI kérdésére nem kívánt nyilatkozni, azt ígérte, a publikus adatokról később közleményt adnak ki.
Temesvári Zoltán ügyvéd, aki másfél tucatnyi, az M43-as autópálya építésében a Szeviép Zrt. alvállalkozójaként résztvevő céget képvisel, korábban közölte, a jelenlegi csődegyezségi javaslat szerint a vállalkozás elismert adósságainak 30 százalékát egyenlítené ki, további 520 millió forintot pedig akkor fizetne ki hitelezőinek, ha az M43-as autópálya építéséhez kapcsolódó követelésének ellenértéke befolyik a céghez. A Szeviép Zrt. ezen kívül saját részvényeinek 13,7 százalékát is felajánlotta hitelezőinek.
MTI