A MÁV tervei szerint a fejlesztés PPP alapon valósulna meg. Kozák szerint ez növeli a hatékonyságot, megkönnyíti a finanszírozást és megosztja a kockázatot. Bár Magyarországon a PPP-projekteknek még nincs nagy hagyományuk, Európában a közlekedésben erős az ilyen jellegű tevékenység. A konstrukció ugyanis alkalmas a nagy infrastruktúra-projektek megvalósítására, mint ahogy azt a hollandiai nagysebességű vasút létesítése vagy a svájci alagútépítések is példázzák.
A MÁV egyúttal bejelentette: szintén PPP-konstrukcióban kívánja megvalósítani a Csorna-Porpác vasútvonal villamosítását, illetve Kelenföld pályaudvar ingatlanfejlesztését.
|
Utóbbi beruházással többek között közvetlen közlekedési kapcsolat létesülhet a 2009-re tervezett 4-es metró állomása és a vasúti peronok között. A fejlesztés nyomán a pályaudvar az "ország nyugati kapujává", s egyben olyan szolgáltatóközponttá válna, amelynél a vasúti szolgáltatás csak egy a sok közül. Az előkészítő munkákat követően a kivitelezés - a MÁV tervei szerint - 2007-ben indulhatna.
A vasúttársaság jelenleg a fenti három projektet részesíti előnyben, de a későbbiekben a Déli, illetve a Józsefvárosi pályaudvar átalakítása is elképzelhető a PPP modell segítségével.
Wéber Balázs Menedzsment Fórum