3p

Magyarországon éves szinten mintegy 30 milliárd forintot költenek direkt marketingre, ami 2006-ban több mint 280 milliárd forint értékű vásárlást eredményezett.

A dm keretében éves szinten összesen 600 millió kontaktus létesül magyar nyelven. Évente 244 millió címzett, 1,9 milliárd címzetlen küldeményt és 34 millió e-mailt juttatnak el az emberekhez, továbbá 11 millió feletti telefonhívást és egymillió mobilüzenetet bonyolítanak le a magyarországi dm-cégek - idézi a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközlemény Bartók Jánost, a direktmarketing-piac egyik vezető vállalata, a TeleData ügyvezetőjét.

Magyarországon egy háztartásra éves szinten 40-50 dm küldemény jut, de vannak országok, ahol ennek a tízszerese. A címzett dm-küldemények 83 százalékát el is olvassák az emberek, míg a címzetleneknek a 68 százalékát tanulmányozzák. A dm-küldeményt kapók 52 százaléka pedig már vásárolt is a megkeresés hatására.

A dm-piacon a legtöbb pénzt, 9,2 milliárd forintot az autóipar költi, ezt követi 7 milliárddal a nyomdai szektor, majd 3,6 milliárddal a kereskedelem és 3 milliárddal a pénzügyi, biztosítási szegmens. A vendéglátásban és idegenforgalomban érdekeltek 1,6 milliárdot költenek dm-célra, a távközlési cégek pedig 1,5 milliárd forintot.

A legnépszerűbb termék az élelmiszer, a ruházat, a könyv és a virág. Átlag feletti arányban vásárolnak a dm hatására a nők, a budapestiek és a megyeszékhelyen élők, valamint a magasabb végzettségűek és státusúak.

Bartók János kifejtette: a trendek szerint egyre nagyobb és részletesebb, gyakorlatilag mindenre kiterjedő adatbázist igényelnek a felhasználók, akik azt is szeretnék tudni, miképpen érhetik el leghatékonyabban az egyes, általuk megcélzott csoportokat. Hozzátette, figyelembe kell venni, hogy nemcsak a lakosság összetétele változik, a telekommunikáció és internet-elterjedtség, a növekvő reklámzaj is megváltoztatja a dm-piac környezetét, éppen ezért nem szabad túlterhelni a célszemélyeket.

A Direkt Marketing Szövetség tavaly kérte fel először a Szonda Ipsost egy átfogó dm-piaci kutatásra. A cél az, hogy az átfogó kutatást három évente megismételjék, a közbenső években pedig mélyebb analíziseket végezzenek a piac egy-egy szegmensét illetően. Idén a dm-eszközök hatékonyságáról és az ezekkel kapcsolatos fogyasztói magatartásról készítenek felmérést. A TeleData reményei szerint a mostani kutatás tovább finomítja a dm-piaccal kapcsolatos szakmai ismereteket, s ezáltal még hatékonyabbá teheti a marketing tevékenységet.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!