A dm keretében éves szinten összesen 600 millió kontaktus létesül magyar nyelven. Évente 244 millió címzett, 1,9 milliárd címzetlen küldeményt és 34 millió e-mailt juttatnak el az emberekhez, továbbá 11 millió feletti telefonhívást és egymillió mobilüzenetet bonyolítanak le a magyarországi dm-cégek - idézi a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközlemény Bartók Jánost, a direktmarketing-piac egyik vezető vállalata, a TeleData ügyvezetőjét.
Magyarországon egy háztartásra éves szinten 40-50 dm küldemény jut, de vannak országok, ahol ennek a tízszerese. A címzett dm-küldemények 83 százalékát el is olvassák az emberek, míg a címzetleneknek a 68 százalékát tanulmányozzák. A dm-küldeményt kapók 52 százaléka pedig már vásárolt is a megkeresés hatására.
A dm-piacon a legtöbb pénzt, 9,2 milliárd forintot az autóipar költi, ezt követi 7 milliárddal a nyomdai szektor, majd 3,6 milliárddal a kereskedelem és 3 milliárddal a pénzügyi, biztosítási szegmens. A vendéglátásban és idegenforgalomban érdekeltek 1,6 milliárdot költenek dm-célra, a távközlési cégek pedig 1,5 milliárd forintot.
A legnépszerűbb termék az élelmiszer, a ruházat, a könyv és a virág. Átlag feletti arányban vásárolnak a dm hatására a nők, a budapestiek és a megyeszékhelyen élők, valamint a magasabb végzettségűek és státusúak.
Bartók János kifejtette: a trendek szerint egyre nagyobb és részletesebb, gyakorlatilag mindenre kiterjedő adatbázist igényelnek a felhasználók, akik azt is szeretnék tudni, miképpen érhetik el leghatékonyabban az egyes, általuk megcélzott csoportokat. Hozzátette, figyelembe kell venni, hogy nemcsak a lakosság összetétele változik, a telekommunikáció és internet-elterjedtség, a növekvő reklámzaj is megváltoztatja a dm-piac környezetét, éppen ezért nem szabad túlterhelni a célszemélyeket.
A Direkt Marketing Szövetség tavaly kérte fel először a Szonda Ipsost egy átfogó dm-piaci kutatásra. A cél az, hogy az átfogó kutatást három évente megismételjék, a közbenső években pedig mélyebb analíziseket végezzenek a piac egy-egy szegmensét illetően. Idén a dm-eszközök hatékonyságáról és az ezekkel kapcsolatos fogyasztói magatartásról készítenek felmérést. A TeleData reményei szerint a mostani kutatás tovább finomítja a dm-piaccal kapcsolatos szakmai ismereteket, s ezáltal még hatékonyabbá teheti a marketing tevékenységet.