<img height="1" width="1" style="display:none" src="https://www.facebook.com/tr?id=1446330315732208&amp;ev=PageView&amp;noscript=1">
3p

A szilveszter nem csak a szórakozás, ünneplés időszaka, hanem az újévi fogadalmaké is. Ilyenkor gyakori, hogy valamilyen életmódváltással, egészséggel kapcsolatos fogalmat teszünk. Az első hetek még ennek szellemében telnek, tartjuk magunkat a fogadalomhoz, aztán alábbhagy a lelkesedés, és végül az elhatározás nem hoz eredményt.

Bár abban a pillanatban még nem sejtjük, szinte biztos, hogy az elhatározásunk, már a fogadalom pillanatában kudarcra van ítélve. Ennek oka, nem csak abban keresendő, hogy a változáshoz belülről jövő elhatározás és akart szükséges, hanem az is, hogy egyszerűen rosszul fogunk hozzá a célunk megvalósításához.

Cikkünk további részében a sikeres életmódváltáshoz adunk tanácsokat, melyek nem csak az egészségünkkel kapcsolatos célok, hanem más ötletek megvalósításában is segítséget nyújtanak.

Végezz számvetést!

Az első és egyik legfontosabb dolog, hogy végezzünk számvetést. Vegyük végig mi az, amit szeretünk az életünkben és mi az, amit nem. Szeretjük a munkánkat, vagy váltanánk? Elégedettek vagyunk az egészségi állapotunkkal, vagy ránk férne a változás? Rágjuk át magunkat az előbbi és a menet közben felmerülő kérdéseken, és határozzuk meg, min szeretnénk változtatni.

Tűzz ki reális célokat!

Az életmódváltás, nagyon sokszor azon bukik el, hogy nem kézzel fogható, vagy egyenesen irreális célokat fogalmazunk meg. Népszerű cél például a fogyás, amelyet többnyire így fogalmazunk meg: „le szeretnék fogyni”. Ez így ebben a formában csak egy vágy, nem konkrét, kézzel fogható cél, mivel nem tartalmaz konkrétumokat (mennyi idő alatt, mennyit, hogyan szeretném elérni, milyen ütemben stb.).

Maradva a fogyás példájánál, konkrét cél, ha azt mondod, 5 kg-t szeretnék fogyni 3 hónap alatt, és meghatározod azt is, ehhez milyen lépések szükségesek (napi x perc mozgás, étrend megváltoztatása stb.). A lépéseket úgy határozd meg, hogy betarthatók legyenek és legyen bennük fokozatosság.

Ha eddig egyáltalán nem mozogtál, akkor ne napi 1 óra intenzív testmozgással kezdj, hanem mondjuk heti néhány alkalom kíméletesebb mozgással. Ahogy javul a fizikai állapotod növelheted az időtartamot és az intenzitást.

Számold fel a káros szokásokat!

A sikeres életmódváltáshoz rendkívül fontos, hogy megszabadulj a káros szenvedélyektől is, mint amilyen például a dohányzás. Hiába ügyelsz az étkezésre és kezdesz bele a mozgásba, ha egy másik szokással rombolod az így elért eredményeket, károsítod a tested. Ha lemondasz az ártalmas szokásokról, már önmagában is sokat tettél az egészséged érdekében, a helyes étkezés és a testmozgás áldásos hatása pedig fokozódik.

Ne csak a testedre, a lelkedre is figyelj!

Az életmódváltás során, nem elég csak a testre koncentrálni, figyelni kell a lélekre is, ehhez érdemes elsajátítani a megfelelő légzéstechnikát, valamint a meditációt. Ha olyan mozgásformát keresünk, ami a testet és a lelket is edzi a jóga és a pilates remek választást jelent!

Írásunk a Bezs.hu magazin, a Pole Position és Linkek.hu portál közreműködésével készült.

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon végéig, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Erste Banknál 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 556 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.