3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Sajnos sokan bele sem gondolnak, hogy milyen veszélyekkel és következményekkel járhat a gyorshajtás. Most viszont bemutatunk 5 olyan tényt, amely megváltoztathatja az emberek hozzáállását ehhez a jelenséghez. Komolyabban kell vennie mindenkinek a sebességkorlátozások betartását, mert azok átlépése nem vezet semmi jóra!

A gyorshajtás súlyos balesethez vezethet!

Bár kötelező a gépjármű biztosítás megkötése, ez nem fog megvédeni senkit attól, hogy balesetet szenvedjen. Ezt nekünk, gépjárművezetőknek és motorosoknak kell megelőznünk, például azzal, hogy betartjuk az olyan szabályokat, mint a maximális sebességhatár.

A halálos kimenetelű motorbalesetek több, mint kétharmadát gyorshajtás okozza. Ha másik jármű hibájára vezethető vissza a baleset, akkor azt statisztikák szerint jellemzően egy személygépkocsi kikanyarodása idézi elő.

Egy motoros nehezebben érzékelhető, ráadásul nem egyszerű meghatározni a sebességét sem. Így ha egy ilyen ütközésre sor kerül és megsérül a motoros, akkor a halálos kimenetel esélye húsz-harmincszorosa a négykerekű járművekkel történő ütközésekhez képest.

Azonban még ha sikerül is elkerülni az ütközéseket, gyorshajtás miatt szabálysértési vagy közigazgatási eljárás is indulhat ellenünk. A kettő között nagy különbségek vannak például a mentesülést illetően. Azonban érdemes tudni, hogy szabálysértési eljárást már minimális sebességtúllépés miatt is indíthatnak ellenünk.

Mi a különbség az abszolút és a relatív gyorshajtás között?

Van egy nagyon fontos passzus a KRESZ-ben, mely a megválasztott sebességről szól. A járművel a forgalmi, az időjárási és a látási viszonyoknak, továbbá az útviszonyoknak megfelelően kell közlekedni. Eszerint még akár a megengedett maximális sebességkorlát betartása mellett is lehet gyorshajtani.

Befolyásolhatja a megválasztott sebességet a vonalvezetés, az útburkolat minősége és állapot, de figyelemmel kell lennünk az utasokra és a rakományra is. Nekünk járművezetőként meg kell tudnunk állni minden akadály előtt.

Relatív sebességtúllépésről akkor beszélünk, ha a fentieket nem vesszük figyelembe és csak a maximális megengedett határra figyelünk. Abszolútról pedig akkor, ha már a táblák vagy a jogyszabály által megállapítható maximális sebességet sem tartjuk be.

A gyalogosok nagy veszélyben vannak

Nagy felelőssége van minden közlekedőnek, hogy betartsa a szabályokat! A gyalogosok a legvédtelenebbek, így lakott területen és gyalogosátkelő-helyeknél fokozott figyelemre van szükség. A statisztikák szerint, ha egy jármű 32 km/órával üt el valakit, akkor 5% az esélye egy végzetes kimenetelű balesetnek. Ezzel szemben ha már 64 km/óránál történik az ütközés, a esetek 85%-ában az ütközés következtében a gyalogos életét veszti.

A gyorshajtás nem jelent nagy előnyt!

Maximum pár perccel korábban érünk oda valahova (de forgalomtól függően még lehet, ennyivel sem), és ezért kockáztatjuk a saját és környezetünk biztonságát? Nem éri meg a kockázatot!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!