A Skoda Kvasiny-ban lévő üzemében pár napja legördült a futószalagról a 750 ezredik Superb. A kocsit a cég még 2001-ben mutatta be jó 5 évvel az Octavia megjelenését követően. Az első generáció a Passat hosszított, kínai piacra szánt kivitelének padlólemezére épült, illetve annak formavilágán sem módosítottak túl sokat. Ettől függetlenül az alacsonyabb ár és a hatalmas hátsó lábtér elég népszerűvé tette az autót, Magyarországon is sok fut még az utakon. A kocsit 7 éven keresztül gyártották, persze időközben kapott egy enyhe modellfrissítést is.
A második generáció immár teljesen önálló karakterrel érkezett, továbbra is árban a Passat alá, méretben viszont kissé fölé pozícionálva. A magyar kormány sem véletlenül döntött úgy, hogy a nagy, de a "népet kevésbé irritáló" kocsikra kezdi el lecserélni az elöregedő flottát. Ma, ha fekete Superbet látunk, akkor nagy eséllyel egy miniszter, vagy államtitkár ül benne. A második generáció egyik különlegessége volt, hogy egyszerre tudott 4 és 5 ajtós lenni, hiszen a csomagteret a hátsó ablakkal együtt is fel lehetett nyitni, mialatt a formája megmaradt klasszikus sedannak. Ebből a modellből a cég már kombi változatot is készített és persze a modellfrissítés sem maradt el.
A harmadik generációt pár hónapja mutatták be, az értékesítés még csak mostanában fog beindulni. Az új Superbek a cég Kvasiny-ban található üzemében készülnek, amelynek kapacitását a tervek szerint évi 280 ezer autóra növelik 2018-ra.
Update: micsoda véletlen, hogy pont a csütörtöki európai közbeszerzési értesítőben jelent meg egy 430 milliós kiírás, amelyben többek között Superbeket vesznek a minisztériumoknak.
Ha a kormány marad jól bevált beszállítóinál, akkor vélhetően nálunk is hamarosan megjelennek az új modellek az állami közbeszerzések révén.
mfor.hu