Annak ellenére, hogy a németek "a divat császárnőjének" nevezték, nem sok közös vonást mutatott kortárs kollégáival, akik a csúcsdivatot kizárólag a gazdagok számára készítették, míg Aenne Burda egy olcsó és sikk divatot kínált, melyet mindenki meg tudott fizetni. Célja az volt, hogy olyan praktikus divatot teremtsen elérhető áron, melyet a lehető legtöbb nő tud viselni.
Burda 1949-ben egy kis divatlap megvásárlásával kezdte meg menetelését a világsiker felé, majd 1950-ben már kiadta a zászlóshajójának számító Burda Fashiont. Két évvel később magazinjaiban már megtalálhatók voltak a névjegyévé vált szabásminták, melyek nagy sikernek örvendtek a háború utáni Európában. A nők azáltal, hogy otthon varrták ruháikat, a lehető legkevesebb pénzből tudtak divatosan öltözködni.
A Burda cég megalakulásakor mindössze 48 főt foglalkoztatott, ezzel szemben napjainkban világszerte 89 országban 16 nyelven adják ki lapjait. Annak ellenére, hogy az olyan márkák, mint a Zara vagy a H&M futószalagon gyártják a divatos ruhaneműket, a társaság idei forgalma meghaladja az 1,5 milliárd eurót - írta a Yahoo News.
Aenne Burda Dél-Nyugat-Németországban született Offenburgban, egy vasutas lányaként, és itt is halt meg csütörtökön. Cégét 1994-ig vezette, csak ezután adta át három fia egyikének.