A brit cég befektetői részvényenként 9,00 fontos árajánlatot készek lennének elfogadni; ez 9,5 milliárd fontra (3500 milliárd forintra) értékelné a BAA-t. A cég papírja pénteken fél pennys veszteséggel 7,79 fonton zárt a Londoni Értéktőzsdén (LSE); ez 8,3 milliárd fontos piaci tőkeértéknek felel meg. Az átvételi tervek hírére a múlt héten több mint 20 százalékkal drágult a brit vállalat az LSE-n.
[ajanlo=315][igazitas=right/]A brit Scottish Widows alapkezelő - 3,1 százalékos részesedésével a legnagyobb egyedi BAA-részvényes - illetékes igazgatója azt mondta: a részvényesek "kilencessel kezdődő" ajánlatot akarnak. Ha egy ilyen átvételi ajánlat befut, azt a BAA cégvezetése nehezen tudná kivédeni, tette hozzá. A részvényesek a héten várhatóan azt közlik majd a BAA vezetésével, hogy ha vissza akarja verni az akvizíciós ajánlatot, olyan tervekkel kell előállnia, amelyek nagyobb hasznot ígérnek. Az egyik lehetőség a BAA szétválasztása lenne egy működési és egy vagyonkezelői cégre, amit a részvényesek támogatnának, de egyes befektetési bankok nem tartanák praktikusnak.
A BAA vezetése mindazonáltal már a készülő Ferrovial-ajánlat - egyelőre nem hivatalos - híreinek múlt heti felmerülését követően megkezdte a védekező manővereket. A befektetőknek kiadott első hivatalos közleményében a vállalatvezetés "erősen" azt tanácsolta, hogy a részvényesek "tartózkodjanak bármilyen akciótól a jelen időszakban". A BAA cégvezetése utalást tett arra is, hogy nem pártolja az esetleges akvizíciót, mondván: az igazgatótanács "bizakodó" a cég üzleti jövőjével kapcsolatban, a vállalatnak "egyedülálló" portfoliója van "világklasszis" repülőterekből, egyebek mellett Magyarországon, és ezeknek a fejlesztése, amit "a helyi kormányok is támogatnak", komoly lehetőséget jelent a cégcsoportnak.
A BAA első londoni közleménye - burkoltan a Ferrovial esetleges ellenséges próbálkozásának elvetésére ösztökélve a befektetőket - azt írta: a BAA jó helyzetben van ahhoz, hogy bővülő vagyonportfoliója révén továbbra is jelentős hasznot hajtson részvényeseinek.
A két legnagyobb nemzetközi hitelminősítő, a Moodys Investors Service és a Standard & Poors, amelyek a Budapest Airport 75 százalék mínusz egy részvényének, és 75 évi üzemeltetési jogának 1,3 milliárd fontos decemberi megvásárlása után már leminősítették a BAA cégadósi osztályzatát. Szerintük ugyanis túl kockázatos a jórészt hitelből fedezendő, készpénzes átvételi terv. Érdekesség, hogy a Ferrovial-szándék ismertté válása után ismét a BAA kapcsán helyezték kilátásba a további leminősítés lehetőségét.
A BAA egyelőre messze jár a befektetői szint alatti sávtól: a Standard & Poors listáján ("A") öt, a Moodys Investors Service nyilvántartásában ("Baa1") három fokozat választja el ettől. Londoni iparági elemzők ugyanakkor a hétvégi Financial Times szerint nem zárják ki, hogy egy hozzávetőleg 9 milliárd fontos készpénzes átvételi ajánlat nyomán "B" körüli szintig, vagyis mélyen a spekulatív sávba kerülne a BAA besorolása.