3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Egy friss felmérés szerint a márkaépítés szempontjából kiemelt veszélyt jelentenek a közösségi oldalak. Ezek közül is a legnagyobbak tudják a legnagyobb károkat okozni.

Az eMarketer.com összegzése szerint a márka szempontjából a legnagyobb veszélyt a legkedveltebb közösségi oldalak jelentik. Ugyan a közösségi média a márkák számára lehetőséget teremt az ügyfelekkel való közvetlenebb és interaktívabb kapcsolattartásra, az effajta nyitottság és átláthatóság gyakran sebezhetővé is teheti a vállalatokat az érkező kritikák révén.

2012 tavaszán a Forbes Insight és a Deloitte által készített közös felmérés eredménye szerint az amerikai vállalatvezetők a cégükre legveszélyesebb öt tényező közé sorolták a közösségi médiaoldalakat - ők a megkérdezettek 27 százalékát képviselték. Ennél többen, a vezetők 30 százaléka jelölte meg nagyobb kockázatnak a jogszabályi környezetváltozásokat, 32 százalékuk a kormányzati kiadásokat és a költségvetést, és 41 százalékuk pedig a globális gazdasági környezetet találta a legveszélyesebbnek.

Egy frissebb, 2012 augusztusi tanulmány szerint, melyet az Altimeter Group készített kifejezetten "social media manager"-ek körében, a közösségi hálók már a három legveszélyesebb kockázat közé tartoznak. Azok, akik rizikósnak ítélték meg a szociális médiát, 35 százalékuk a Facebookot jelentős veszélynek tartotta, míg 25 százalékuk szerint a Twitter, 15 százalékuk szerint pedig a Youtube és hasonló videómegosztó oldalak jelentenek releváns kockázatot.

Az imént említett oldalakat rengeteg ember használja, és pont az, hogy sokakat tudnak általuk elérni a vállalatok, könnyen fordítva is elsülhet. A Twitter ugyan lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy a @-jel segítségével kommunikáljanak az adott márkáról, így felhívva mások figyelmét is erre, az üzenetek nagyon gyorsan terjedhetnek. A felhasználók pedig nagyon könnyen, ellenőrzés nélkül adhatnak tovább olyan üzenetet, melynek valóságtartalma ingatag lábakon áll. Ezzel pedig komoly gondot okozhatnak az adott márkának.

A Facebook teljesen más módon jelent kockázatot, a negatív véleményeket ugyanis nemcsak az adott személy barátai és ismerősei láthatják, de bárki, aki a márka oldalára téved, így befolyásolva esetleg a potenciális ügyfeleket. Bár azt is meg kell jegyezni, hogy a pozitív vélemények könnyen képesek ellensúlyozni a negatív hangokat.

Az Altimeter felmérésében a válaszadók 66 százaléka nyilatkozta azt, hogy jelentős lehet a márka hírnevében okozott kár, ezt követően a legtöbben, 32 százaléka a megkérdezetteknek pedig a kiszivárogtatott bizalmas információk okozta veszélyeket minősítették kritikus kockázatnak.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!