3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy friss felmérés szerint a márkaépítés szempontjából kiemelt veszélyt jelentenek a közösségi oldalak. Ezek közül is a legnagyobbak tudják a legnagyobb károkat okozni.

Az eMarketer.com összegzése szerint a márka szempontjából a legnagyobb veszélyt a legkedveltebb közösségi oldalak jelentik. Ugyan a közösségi média a márkák számára lehetőséget teremt az ügyfelekkel való közvetlenebb és interaktívabb kapcsolattartásra, az effajta nyitottság és átláthatóság gyakran sebezhetővé is teheti a vállalatokat az érkező kritikák révén.

2012 tavaszán a Forbes Insight és a Deloitte által készített közös felmérés eredménye szerint az amerikai vállalatvezetők a cégükre legveszélyesebb öt tényező közé sorolták a közösségi médiaoldalakat - ők a megkérdezettek 27 százalékát képviselték. Ennél többen, a vezetők 30 százaléka jelölte meg nagyobb kockázatnak a jogszabályi környezetváltozásokat, 32 százalékuk a kormányzati kiadásokat és a költségvetést, és 41 százalékuk pedig a globális gazdasági környezetet találta a legveszélyesebbnek.

Egy frissebb, 2012 augusztusi tanulmány szerint, melyet az Altimeter Group készített kifejezetten "social media manager"-ek körében, a közösségi hálók már a három legveszélyesebb kockázat közé tartoznak. Azok, akik rizikósnak ítélték meg a szociális médiát, 35 százalékuk a Facebookot jelentős veszélynek tartotta, míg 25 százalékuk szerint a Twitter, 15 százalékuk szerint pedig a Youtube és hasonló videómegosztó oldalak jelentenek releváns kockázatot.

Az imént említett oldalakat rengeteg ember használja, és pont az, hogy sokakat tudnak általuk elérni a vállalatok, könnyen fordítva is elsülhet. A Twitter ugyan lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy a @-jel segítségével kommunikáljanak az adott márkáról, így felhívva mások figyelmét is erre, az üzenetek nagyon gyorsan terjedhetnek. A felhasználók pedig nagyon könnyen, ellenőrzés nélkül adhatnak tovább olyan üzenetet, melynek valóságtartalma ingatag lábakon áll. Ezzel pedig komoly gondot okozhatnak az adott márkának.

A Facebook teljesen más módon jelent kockázatot, a negatív véleményeket ugyanis nemcsak az adott személy barátai és ismerősei láthatják, de bárki, aki a márka oldalára téved, így befolyásolva esetleg a potenciális ügyfeleket. Bár azt is meg kell jegyezni, hogy a pozitív vélemények könnyen képesek ellensúlyozni a negatív hangokat.

Az Altimeter felmérésében a válaszadók 66 százaléka nyilatkozta azt, hogy jelentős lehet a márka hírnevében okozott kár, ezt követően a legtöbben, 32 százaléka a megkérdezetteknek pedig a kiszivárogtatott bizalmas információk okozta veszélyeket minősítették kritikus kockázatnak.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!