Az eMarketer.com összegzése szerint a márka szempontjából a legnagyobb veszélyt a legkedveltebb közösségi oldalak jelentik. Ugyan a közösségi média a márkák számára lehetőséget teremt az ügyfelekkel való közvetlenebb és interaktívabb kapcsolattartásra, az effajta nyitottság és átláthatóság gyakran sebezhetővé is teheti a vállalatokat az érkező kritikák révén.
2012 tavaszán a Forbes Insight és a Deloitte által készített közös felmérés eredménye szerint az amerikai vállalatvezetők a cégükre legveszélyesebb öt tényező közé sorolták a közösségi médiaoldalakat - ők a megkérdezettek 27 százalékát képviselték. Ennél többen, a vezetők 30 százaléka jelölte meg nagyobb kockázatnak a jogszabályi környezetváltozásokat, 32 százalékuk a kormányzati kiadásokat és a költségvetést, és 41 százalékuk pedig a globális gazdasági környezetet találta a legveszélyesebbnek.
Egy frissebb, 2012 augusztusi tanulmány szerint, melyet az Altimeter Group készített kifejezetten "social media manager"-ek körében, a közösségi hálók már a három legveszélyesebb kockázat közé tartoznak. Azok, akik rizikósnak ítélték meg a szociális médiát, 35 százalékuk a Facebookot jelentős veszélynek tartotta, míg 25 százalékuk szerint a Twitter, 15 százalékuk szerint pedig a Youtube és hasonló videómegosztó oldalak jelentenek releváns kockázatot.
Az imént említett oldalakat rengeteg ember használja, és pont az, hogy sokakat tudnak általuk elérni a vállalatok, könnyen fordítva is elsülhet. A Twitter ugyan lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy a @-jel segítségével kommunikáljanak az adott márkáról, így felhívva mások figyelmét is erre, az üzenetek nagyon gyorsan terjedhetnek. A felhasználók pedig nagyon könnyen, ellenőrzés nélkül adhatnak tovább olyan üzenetet, melynek valóságtartalma ingatag lábakon áll. Ezzel pedig komoly gondot okozhatnak az adott márkának.
A Facebook teljesen más módon jelent kockázatot, a negatív véleményeket ugyanis nemcsak az adott személy barátai és ismerősei láthatják, de bárki, aki a márka oldalára téved, így befolyásolva esetleg a potenciális ügyfeleket. Bár azt is meg kell jegyezni, hogy a pozitív vélemények könnyen képesek ellensúlyozni a negatív hangokat.
Az Altimeter felmérésében a válaszadók 66 százaléka nyilatkozta azt, hogy jelentős lehet a márka hírnevében okozott kár, ezt követően a legtöbben, 32 százaléka a megkérdezetteknek pedig a kiszivárogtatott bizalmas információk okozta veszélyeket minősítették kritikus kockázatnak.
mfor.hu