2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Németországnak van terve az Opel vagyonának megvédésére a hitelezőktől, ha az anyavállalat General Motors a következő hónapban csődöt jelent. A GM csődje esetén az Opel vagyonát egy vagyonkezelőnek adnák át, amely biztosítaná a hitelezők érdekeit, miközben egy bankkonzorcium áthidaló hitellel segítené az európai járműgyártót - jelentette ki a német gazdasági miniszter a Der Spiegelnek nyilatkozva.

Amint azt Karl-Theodor zu Guttenberg elmondta, így az Opel fennmaradása biztosítva lenne, amíg a befektetőkkel a végső megállapodás megszületik. Kizárta azonban, hogy a német állam részt vásárolna a cégben, de a kormány az áthidaló hitelnyújtásban esetleg részt venne. Egyúttal sürgette a GM európai üzlete iránt érdeklődő befektetőket, hogy gyorsan lépjenek a GM fenyegető csődje miatt. - Gyors, megbízható információt szeretnénk a befektetőktől - mondta.

Az olasz FIAT háromoldalú egyesülést akar a Chryslerrel és a GM európai üzletágával. Az osztrák-kanadai autórészegység-gyártó, a Magna szintén érdeklődik az Opel iránt. Az Egyesült Arab Emírségek viszont a miniszter térségbeli látogatásán azt jelezték, hogy egyelőre nem érdeklődnek az Opel iránt, világosabb állásfoglalásra várnak a GM és az Opel helyzetét illetően.

A FIAT elsősorban egy nagy vállalati egység létrehozásában gondolkodik, amelynek tagja lenne az Opel, mint a GM európai részlege, de a GM latin-amerikai szervezete is, a FIAT mellett. Egy nagyvállalat, amelyik évi 6 millió autót gyártana.

A Magna is a hírek szerint egy több nemzetiségű vállalatóriásban gondolkodik. A német sajtó úgy tudja, hogy az Opelt és az orosz GAZ autógyárat egy tető alá hozná, és az új vállalkozásban az ő 20 százalékos részesedése mellett lenne az oroszoknak (a GAZ-nak és a Sberbanknak együtt) 30 százalékos része, de a GM-nek is maradna 40 százalék. Ez a csoport évi egymillió autót küldene piacra. A GAZ fő tulajdonosa azonban állítólag nem lát fantáziát az Opellel való közösködésben.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!