Amint azt Karl-Theodor zu Guttenberg elmondta, így az Opel fennmaradása biztosítva lenne, amíg a befektetőkkel a végső megállapodás megszületik. Kizárta azonban, hogy a német állam részt vásárolna a cégben, de a kormány az áthidaló hitelnyújtásban esetleg részt venne. Egyúttal sürgette a GM európai üzlete iránt érdeklődő befektetőket, hogy gyorsan lépjenek a GM fenyegető csődje miatt. - Gyors, megbízható információt szeretnénk a befektetőktől - mondta.
Az olasz FIAT háromoldalú egyesülést akar a Chryslerrel és a GM európai üzletágával. Az osztrák-kanadai autórészegység-gyártó, a Magna szintén érdeklődik az Opel iránt. Az Egyesült Arab Emírségek viszont a miniszter térségbeli látogatásán azt jelezték, hogy egyelőre nem érdeklődnek az Opel iránt, világosabb állásfoglalásra várnak a GM és az Opel helyzetét illetően.
A FIAT elsősorban egy nagy vállalati egység létrehozásában gondolkodik, amelynek tagja lenne az Opel, mint a GM európai részlege, de a GM latin-amerikai szervezete is, a FIAT mellett. Egy nagyvállalat, amelyik évi 6 millió autót gyártana.
A Magna is a hírek szerint egy több nemzetiségű vállalatóriásban gondolkodik. A német sajtó úgy tudja, hogy az Opelt és az orosz GAZ autógyárat egy tető alá hozná, és az új vállalkozásban az ő 20 százalékos részesedése mellett lenne az oroszoknak (a GAZ-nak és a Sberbanknak együtt) 30 százalékos része, de a GM-nek is maradna 40 százalék. Ez a csoport évi egymillió autót küldene piacra. A GAZ fő tulajdonosa azonban állítólag nem lát fantáziát az Opellel való közösködésben.