A HÉV kiszervezése előkészítetlen: nincsenek hatástanulmányok, a koncepció hatásai jelenleg nem mérhetőek fel és hiányzik az a 30 milliárd forint is, amellyel az állam beszállna egy, a BKV-val közösen létrehozandó közlekedési cégbe - mondta.
"Javasoljuk továbbá, hogy a BKV Zrt. menedzsmentje a cég holdinggá történő átalakítását átmenetileg vegye le napirendjéről és dolgozzon ki az érintett szakszervezetek bevonásával más alternatívát, mint például az önálló üzemigazgatóságok létrehozása" - részletezte Gulyás Attila.
Hozzátette, erre azért volna szükség, mert véleményük szerint, későbbi időpontban, kedvezőbb piaci feltételek létrejöttével az üzemigazgatósági modellről könnyebb lenne az átállás a holding rendszerre.
A szakszervezetek a nyomásgyakorlás elkerülése érdekében azt is kérik, hogy a munkáltató rendezze a létszámkeret feltöltését, amelyre még a májusi megállapodáson ígéretet tett. Az érdekképviseletek akkor úgy vélték, hogy néhány - például műszaki - területen létszámhiány tapasztalható a BKV-nál - emlékeztetett az elnökhelyettes.
A BKV menedzsmentjének küldött levélben a szakszervezetek azt is kérik a munkáltatótól és a fővárosi önkormányzattól, hogy dolgozzanak ki március 1-ig egy olyan közép- és hosszú távú finanszírozási programot, amely igazolhatóan és kétséget kizáróan alkalmas a BKV Zrt. folyamatos, veszteségmentes működtetésére.
Ha a cég vezetése elfogadja a javaslatokat, akkor a szakszervezetek hajlandóak eltekinteni a sztrájktól; a menedzsment szerdáig tanulmányozza az érdekképviseletek levelében foglaltakat - tette hozzá Gulyás Attila.