Az ötven megkérdezett nagyvállalati vezérigazgató kilencven százaléka úgy nyilatkozott, a cég által használt, teljesítményt mérő indikátorok többsége HR-központú, szemben a két évvel korábbi 37,75 százalékos eredménnyel.
A Northgate Information Solutions elemzése szerint a HR-specifikus KPI (key performance indicator) mutatók 63 százaléka a tréningek és fejlesztések eredményességére irányul, és a teljesítménymenedzsmentre az 52 százaléka. A cégek teljesítményét személyzeti szempontból elemző mutatóinak az 59 százaléka irányul munkatársak fluktuációjára.
A két évvel korábbi vizsgálat szerint a hiányzásokat, az alkalmazottak cserélődését és a produktivitását vették csak figyelembe. A kvantitatív mutatók helyett más, kvalitatív jellegű stratégiai kérdések kerültek előtérbe, így a képzés és a fejlesztés, jelzi a vizsgálat. Ez azt is mutatja, hogy a HR tartalma változóban van Nagy-Britanniában. A stratégiai célkitűzések kicserélődtek, és az emberi erőforrás egyre nagyobb hangsúlyt kap.
A cégek sikeres működésének egyre inkább központi kérdésévé válik a HR, és ma már nem mellékes adminisztratív területként kezelik. Erre bizonyíték, hogy a megkérdezett vállalatok 43 százalékának fontossági sorrendjében a harmadik helyre emelkedett a HR, és így a pénzügy és a vállalatirányítás területe mögött helyezkedik el.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Kihívás a HR-szakembereknek a bővülő álláspiac
Humán erőforrás tekintetében egységes a régió
Idegenkednek a hazai vezetők az újszerű HR szolgáltatásoktól
A HR a harmadik legfontosabb terület a cégeknek
Egyre inkább az emberi erőforrás-menedzsmentet állítják előtérbe a brit vállalatok, derül ki egy nemrég nyilvánosságra hozott jelenetésből.