A közbeszerzési kiírás a szakaszok tervezését, építését, felújítását, üzemeltetését, fenntartását és e tevékenységek finanszírozását magában foglaló koncessziós szerződésre vonatkozott. A koncesszió a Köz és Magánszféra Partnerség (PPP) keretein belül, rendelkezési díj ellenében, 30 évig tartó időtartamra szól majd. A részvételi felhívásra beérkezett öt pályázó értékelése után három konzorcium tehet ajánlatot, majd tárgyalások következnek. Az eredményhirdetés 2007 novemberében várható.
A három a konzorcium az értékelés sorrendjében a következő: Alisca Sopiane Konzorcium (vezetője: MOTA_Engil SGPS S.A, tagjai: Hochtief PPP Solutions GmbH, Euroaszfalt, Macqarie Investment Management), Mecsek Autópálya Konzorcium (vezetője: Strabadg AG, tagjai: Bouyges Traveaux Publics SA, Colas SA, John LAing Infrastructure Ltd, Intertoll Europe Zrt) és az M6-M60 Mecsek Konzorcium (vezetője: Bilfinger Berger Gmbh, tagjai: Bilfinger Berger AG Egis Projects SA, Allgemeine Baugescheschaft A.Porr AG Vinci Concessions SA, Vinci SA).
A kormány ígérete szerint az M6-os 2010-re teljesen elkészül majd Pécsig, amikorra Pécs Európa kulturális fővárosa lesz.
A maradék 67 kilométer hosszú, Dunaújváros és Szekszárd közötti szakaszra ősszel írnak ki közbeszerzési tendert, amunkálatok pedig jövő tavasszal kezdődhetnek el.
Az eredeti tervek szerint egyáltalán nem akartak autópályát építeni Szekszárd és Dunaújváros között, a pécsi lobbi azonban minden kétséget kizáróan sikerrel járt ebben az ügyben.