2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Minden bizonnyal a Lufthansa fogja megvenni az Austrian Airlines (AUA) osztrák légitársaságot, legalábbis az AUA képviselői mostantól csak a német céggel folytatnak tárgyalásokat az átvételről.

"Mind az Air France-KLM, mind a nagyságra második orosz légitársaság, a szibériai S7 kiesett a versenyből, egyedül a Lufthansa kötelező érvényű vételi ajánlata fekszik az asztalon” – jelentette be Peter Michaelis, az AUA-ban több mint 42 százalékkal bíró állami holding, az ÖIAG
elnöke a privatizációs bizottság ülése után.

Reménye szerint egy hónapon belül nyélbe tudják ütni a megállapodást a német légitársasággal. A Die Presse című osztrák lap szerint az üzletet most már csak az osztrák politika esetleges vétója akadályozhatja meg. 

Az osztrák kormány augusztusban határozta el a súlyos veszteséggel és adóssághalmazzal küszködő AUA privatizálását. A szövetségi állam az ÖIAG vagyonkezelő révén birtokolja a légitársaság 42,75 százalékát. Osztrák bankok és biztosítók kezében mintegy hét százaléknyi AUA-rész van, a légitársaság maga három százaléknyi sajátrészvényt birtokol, a többit a tőzsdén jegyzik.

Egymilliárd euróért viszik

Pénteki sajtójelentések szerint a Lufthansa egymilliárd eurót hajlandó fizetni az AUA-ért. Az ÖIAG-részvények mindegyikéért jelképes összeget, egy eurócentet kínál, a kistulajdonosok pedig 4-4,5 eurót kapnának részvényenként. A német légitársaság feltétele, hogy az osztrák kormány 500 millió eurót vállaljon magára a légitársaság adósságából; cserében biztosítékot ad arra, hogy az AUA székhelye további harminc évig Bécsben marad. (Egyes sajtóértesülések szerint azonban a Lufthansa nem tett ilyen ígéretet.)

Az osztrák kormány augusztusi privatizációs döntésében kikötötte, hogy egy blokkoló kisebbségnek, azaz 25 százalék plusz egy részvénynek osztrák kézben kell  maradnia.

Amennyiben létrejön az ügylet, a megállapodást az Európai Bizottság versenyjogi hivatalának is jóvá kell hagynia.

Az AUA az utóbbi években összesen mintegy 900 millió eurós tartozást halmozott fel. A kidolgozott szanálási terv ellenére az idei első félévben 48,7 millió euróra rúgott a vesztesége, megerősítve a vezetőségnek azt a véleményét, hogy a légitársaság többé már nem tud megállni a saját lábán.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!