3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Míg a Malév tíz százalékkal csökkenti, a Wizz Air több mint harminccal növeli kapacitását az idei téli menetrend alatt.

A Malév 10 százalékkal csökkenti téli kapacitásait a tavalyi szezonhoz képest a kereslet visszaesése miatt, de három év múlva már nyereséget tervez; a légitársaság döntése nem egyedülálló, a gazdasági válság miatt több európai társaság is csökkenti járatai számát, az ellenkezőjére is van azonban példa: a Wizz Air több mint 30 százalékkal növeli kapacitásait.

A magyar nemzeti légitársaságnál az MTI-nek elmondták, hogy az október végétől érvényes téli menetrendben három célállomással kevesebb szerepel az előző évihez képest, igaz azonban, hogy a nyáron még 5 járat szüneteltetését tervezték.

Felfüggesztik a ljubjanai, genfi és dublini járatokat, de a tervek szerint a Malév a nyári szezonban újraindítja azokat. A légitársaság nyáron még a velencei és podgoricai járatok felfüggesztését is tervezte, ezek azonban végül benne maradnak a menetrendben.

A légitársaság új célállomásokat is kínál, melyek egy évvel ezelőtt még nem szerepeltek a téli kínálatban, ezek Amman és a romániai Jászvásár, ahová a Malév az év első felében indította el járatait.

Egyes útvonalakon pedig sűríti járatainak számát a cég: ilyen a hamburgi, római, bejrúti vagy stockholmi útvonal.

A Malév három éves üzleti tervéről éppen a napokban egyeztetett az igazgatóság, amelynek végrehajtásával a légitársaság működése hosszú távon biztosítható. Az üzleti terv kitér a flotta átalakításra, a létszám-racionalizálásra, a kereskedelmi stratégia és a költségcsökkentő program kérdéseire, és eredményeként a Malév három éven belül ismét nyereségessé válhat.

Az iparág helyzetére tekintettel ugyanakkor az igazgatóság arra kérte a légitársaság menedzsmentjét, hogy dolgozza át a három éves üzleti terv egyes előrejelzéseit, s a testület ezt követően fogja újra megtárgyalni a dokumentumot.

A Malévot megelőzve már több európai légitársaság is csökkentette férőhely-kapacitását a kereslet csökkenése miatt. A Finnair kedden jelentette be, hogy augusztusban 10 százalékkal mérsékelte férőhely-kapacitását. A francia-holland KLM-Air France a jövedelmezőség javítása jegyében bizonyos célállomásokat meg akar szüntetni, és egyes járatain csak egy osztályt tervez bevezetni. A cseh CSA még augusztusban jelentette be, hogy radikális költségcsökkentő intézkedéseket terveznek.

A Wizz Air diszkont légitársaságnál az MTI-nek azt mondták: a teljes hálózaton a kapacitás és az utasszám is 34 százalékkal nő a tavaly téli időszakhoz képest az idén. Magyarországon a kapacitást 23,5 százalékkal növelik, ugyanakkor ennél enyhén magasabb, 25-26 százalékos forgalombővülést várnak.

A nemzetközi légiforgalmi szövetség (IATA) augusztus közepén  azt jelentette, hogy júniusban stabilizálódott a globális légi utasforgalom részben annak a hatására, hogy a légitársaságok csökkentették viteldíjaikat. Számos légitársaság azért csökkentette a jegyárakat, hogy visszacsalogassa az utasokat.

A nemzetközi légiforgalmi szövetség, az IATA és az ACI Europe repülőtéri ágazati szervezet szerint már lassul a visszaesés az ágazatban. Az ACI Europe felmérése szerint júliusban már csak 4,3 százalékkal csökkent az európai repterek forgalma az előző év azonos időszakához képest, míg az év első felében a visszaesés mértéke átlagosan 9,6 százalék volt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!