Németországban először sikerült egy japán autógyártó cégnek bekerülni a márkák rangsorának élmezőnyébe. A listát ismét a Mercedes vezeti a BMW előtt.
A Car Automotive Research és az egyik legnagyobb német autós szövetség, az ADAC félévenként állítja össze az úgynevezett "Automarxx" rangsorát, amely a legátfogóbb teljesítmény-összehasonlító kimutatásnak számít Németországban. A szervezetek többek között olyan szempontok szerint értékelik a német piacon megtalálható típusokat, mint az imázs, a vevői elégedettség, az eladhatóság és a meghibásodások gyakorisága.
Az aktuális eredmény szerint Németországban továbbra is a Mercedes számít a legjobb márkának, azt követi a BMW, majd a Toyota, a Porsche, az Audi és a Volkswagen következik a sorban.
A Toyota meglepő előretörésének előszele már a 2003 végi kimutatásban érződött. Akkor a vevők a legmagasabb értékeket adták a japán autógyárnak elégedettség szempontjából.
A BMW-nek ezzel szemben azért kellett beérnie idén is a második hellyel, mivel a márkaimázsra, a vállalati eredményekre és a technikára rossz osztályzatokat kapott.
Az idei felmérés középpontjában a gépkocsik hosszútávú megbízhatósága állt.
Ilyen szempontból a Mazda érte el a legkedvezőbb eredményt, esetükben ezerből mindössze 7,7 autó hibásodott meg olyan mértékben, hogy nem lehetett vele folytatni az utat. Ezután következik a Toyota és a Subaru 8,1-8,1-es mutatóval. Tavalyhoz képest javított megbízhatóságán az Audi is, amely idén 11,3-as értékelt produkált.
Mint azt a Menedzsment Fórum korábban megírta, a maximum két éves járgányok meghibásodási statisztikáit tekintve a Mazda és az Audi büszkélkedhet a legjobb eredménnyel.
(Menedzsment Fórum)
A Toyota felzárkózott a Mercedeshez a topmárkák rangsorában
Németországban először sikerült egy japán autógyártó cégnek bekerülni a márkák rangsorának élmezőnyébe. A listát ismét a Mercedes vezeti a BMW előtt.