2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Volánbusz nemzetközi utasforgalma 2003 óta folyamatosan csökken, a forgalmi és kereskedelmi változások nyomán a kereslet és kínálat mára kiegyenlítődött. A társaság nemzetközi utasforgalma 2006-hoz képest azonban várhatóan nő, az idén mintegy nyolcvanezer jegy eladásával számolnak. A járatracionalizálás következményeként a jövedelmezőség javul, a nemzetközi járatok üzemeltetése 2006 óta újra nyereséges - mondta a Napi Gazdaságnak Fajcsák Lajos forgalmi és kereskedelmi igazgató.

Az utóbbi három évben jelentősen átalakult a nemzetközi közlekedés: globálisan megnőtt a nemzetközi utak iránti kereslet, miközben az utazási szokások - elsősorban a fapados légitársaságok előretörésének köszönhetően - döntően megváltoztak.

A Volánbusz a hosszú távú, kevésbé kihasznált vonalain megszüntette vagy ritkította a járatait. Nincs például már stockholmi járat, amelynek üzemeltetése a 2200 kilométeres távolság miatt nem volt gazdaságos; de megszűnt a közvetlen Zürich–Basel járat is, átszállással viszont a korábbi heti egyszeri alkalom helyett napi egy járattal van lehetőség utazni. Ezzel párhuzamosan a vállalat a fókuszba az ezer kilométer alatti desztinációkat helyezte: a tengerparti üdülőhelyeket (Rovinj, Porec, Opatija, Zadar, Split, Jesolo, Lignano, Bibione, Rimini, Riccione, Cattolica), valamint a közeli országok nagyvárosait (Bécs, Krakkó) célozta meg.

Esetenként rövidítette a járatokat: míg korábban Rómába vagy Nápolyba is el lehetett jutni a társaság járműveivel, addig most csak Firenzéig viszik az utasokat, de átszállásos továbbutazást is felkínálnak. Emellett járatösszevonásokhoz átszállási csomópontokat alakítottak ki: egy-egy autóbuszba összevonják Budapest, Bécs és Pozsony utaskörét, és így szállítják Bécsből Londonba, Amszterdamba vagy Párizsba az utasokat, szintén partneri együttműködések keretében. Bővítették az igénybe vehető kedvezmények körét is, ezáltal a buszos utazás versenyképes a fapados légitársaságok áraival, számol be a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!