3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Lidl magyarországi belépése diszkontpiacra dinamizálta a versenyt, mivel vásárlóit főleg a piacon már huzamosabb ideje jelen lévő más üzletláncoktól hódította el - derül ki GfK Hungária Piackutató Intézet jelentéséből. Elemzők szerint a diszkontpiacon előretörés várható mind Magyarországon, mint pedig Európában.

A Lidl magyarországi belépése a diszkontpiacra dinamizálta a versenyt, mivel vásárlóit főleg a piacon már huzamosabb ideje jelen lévő más üzletláncoktól hódította el - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet jelentéséből. Elemzők szerint a diszkontpiacon előretörés várható mind Magyarországon, mind pedig Európában.

[ajanlo=245][igazitas=left/]2004-ben jelent meg itthon a 18 országban jelen lévő diszkontáruház-lánc, a Lidl, s ezzel dinamizálta a vásárlók körében egyre népszerűbb diszkont-szegmensben zajló versenyt. Az ún. hard-diszkont (azaz kemény-diszkont) kategóriába tartozó üzletlánc főleg az országos átlagnál alacsonyabb vásárlóerejű megyékben, Dél-Magyarországon jelent meg.

A versenyhelyzetet jól jellemzi a tény, hogy a Lidl vásárlói körét elsősorban más üzletláncoktól sikerült elnyernie és nyereségének csupán mintegy 9 százaléka származik a vásárlási intenzitás növekedéséből. Általában elmondható a magyarországi FMCG vásárlókról, hogy nem igazán lojálisak egy-egy üzlethez, és szinte mindenhol vásárolnak. Egy Lidl vásárló átlagosan 2 583 Ft-ot költ el egy vásárlás alkalmával, de FMCG költésének több mint 90 százalékát más üzletekben - így Tesco, Match, Penny Market és Spar boltokban - bonyolítja.

A Lidl vásárlóinak legnagyobb része a dél-magyarországi - főként dél-kelet magyarországi - régióból kerülnek ki, amire egyértelmű magyarázatként az üzletek területi elhelyezkedése szolgál. A vásárlók elsősorban kis-, illetve nagyvárosi, 3-4 fős, gyermekes háztartások, ahol a háziasszony még nem töltötte be 40. életévét, valamint közepes vagy viszonylag magas jövedelemmel rendelkeznek.

A Lidl 29 hazai üzletével működésének első hat hónapjában megközelítően a háztartások 29 százalékát érte el. Piaci részesedésének arányai termékkategóriánként változók: az üzletlánc ún. kemény-diszkont jellegéből eredően az élelmiszerek és italok piacán erősebb, míg a vegyi áruknál piacrésze kisebb. Az üzletlánc legnagyobb piacrészt a mélyhűtött pizzák, a pörkölt kávékeverékek, a jeges tea, a sajtkrém, a salátaöntet és a reggeliző pelyhek szegmensében ért el.

A Menedzsment Fórum korábban már írt arról, hogy a diszkontpiacon a hard-diszkontok előretörése várható mind Magyarországon, mind Európában. Ezek a boltok rendkívül szűk (900-1500 termékből álló) választékot kínálnak igen alacsony áron. Az AC Nielsen szerint a következő években minden héten öt új Aldi- és hat Lidl-bolt nyílik majd a közösség piacán.

Magyarországon jelenleg 387 diszkontüzlet működik, szemben az öt évvel ezelőtti 299-el. Az üzleteket négy lánc, a Plus, a Penny, a Profi és a Lidl adja, de nem kizárt, hogy a jövőben újabb hálózatok jelennek meg. A látványos növekedés mögött a vásárlási szokások változása, az árérzékenység és a diszkontüzletek mind nagyobb elfogadottsága áll. Az uniós tagállamok közül most Magyarországot sorolják az elemzők a legjobb kereskedelmi befektetések közé.


Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!