A franchise ma a legdinamikusabban fejlődő „üzletág” Magyarországon, amely az érintettek közötti állandó érdekszövetségen és a közös kockázatvállaláson alapszik. Magyarországon ma 500 vállalkozás mondja magáról, hogy franchise rendszert épít vagy működtet, és a Magyar Franchise Szövetség becslései szerint ebből mintegy 150 fejlődik ténylegesen franchise szerződések alapján.
Az ingatlanpiaci franchise-rendszerek legfontosabb előnye az új vállalkozás működési kockázatának csökkenése. Az új ingatlanirodák több mint fele 1,5--2 év után bezár, míg a franchise rendszerben működőknél ez az arány minimális. Az új tagok nagy hálózat erejét élvezik, felhasználják a know-how-t, a működési szisztémát, a rendszer többéves tapasztalatát, a márkanevet és olyan széleskörű marketingtámogatáshoz jutnak, amelynek elérésére egyedül képtelenek lennének, áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.
Az ingatlanközvetítő irodák létszáma az utóbbi években nem változott, miközben a hálózatok irodáinak száma évről-évre nő: így az ingatlanközvetítői piac jelentős átalakulásra számíthatunk a hálózatok további jelentős térnyerése mellett. Az ingatlanközvetítők jelentős szerepet játszhatnak a hazai lakásállomány értékének megállapításában is saját tranzakciós adatbázisuk és elemzői csapatuk révén.
Ma az ingatlantulajdonosok 25–30 százaléka intézi ügyleteit ingatlanközvetítőn keresztül, miközben Budapesten ez az arány már a 40 százalékot is eléri, és néhány éven belül várhatóan 50–60 százalékra emelkedik. Az Otthon Centrum 2007 tavaszán 4000 főn végzett, országos, reprezentatív felmérésének eredményei szerint a budapestiek több mint kétharmada, míg a vidékiek 60 százaléka bizalommal fordulna a franchise rendszerekhez, ha ingatlant akarna eladni vagy vásárolni. A fő okok között a széleskörű adatbázis, az ügyfelek nagy száma, a szakértelem, a gyorsaság, a széleskörű szolgáltatások szerepelnek.