3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az internetes hirdetések hatalmas arányban, hetven százalékkal nőttek 2006-ban az előző évhez képest a TNS Media Intelligence felmérése szerint. Az országos napilapok egyre kevésbé kellenek a hirdetőknek, s a tévés hirdetések is csak szerény mértékben emelkedtek. A cégek továbbra is az élelmiszerek reklámozására költenek a legtöbbet. Mfor.hu háttér.

A kamatadó, a telefoncsere és a választási kampány nyomta meg a piacot. Táblázat!

Tavaly is hagyományosan a legtöbbet élelmiszerek hirdetésére költöttek. Annak ellenére, hogy jelentősen befékezett a szegmens: a 2000-2005-ben 15-30 százalékos bővülés jellemezte a szektort, ám két éve már csak nyolc százalékkal, tavaly viszont egyáltalán nem nőtt az élelmiszer-hirdetések piaca.

Hasonlóképpen drasztikus csökkenés volt megfigyelhető a távközlési piacon is. Míg 2005-ben még 15 százalékos volt a hirdetések összege, tavaly egy százalékos visszaesést mutat az index. A T-Com és a Tele2 nagyságrendileg ötven százalékkal vett vissza a költésből - nem szabad elfelejteni, hogy a T csoport jelentős összegeket ölt a dizájnváltásba. Ugyanakkor 2006-ban nagy mozgolódásba kezdett a UPC és a Pannon is - ám még ez a pluszköltés sem tudta ellensúlyozni a magenta és a piros-sárga cég visszafogottságát.

A bankok a kamatadóval reklámoztak

A bankszektor 11 százalékos bővülést produkált tavaly - ez szerény, főleg ha a 2005-ös év 55 százalékos bővülésével hasonlítjuk össze. Hozzá kell tenni azonban, hogy két éve például a K and H arculatváltásra igen sokat költött. Tavaly ennek következtében visszavett pár százalékot a költésből, csakúgy, mint az Erste Bank. Az OTP és a Raiffeisen 20-30 százalékkal emelte a büdzsét. A lakáshitelek még mindig slágerreklámok a szektorban, ám a kamatadó hírére a pénzintézetek is rögtön reagáltak, így a befektetési hirdetések jelentősen emelkedtek.

Ami a szolgáltatási piacot illeti - a politikai hirdetéseket nem számítva -, hatalmas összegeket emésztettek fel a randivonalak, a chat és a csengőhangos hirdetések. A teljes szektoron belül 6,3 milliárd forint ment el ezekre a reklámokra.

Ennél is nagyobb szeletet hasított ki a politikai hirdetések köre: összesen 8,5 milliárd forintot költöttek el a kampány eme szegmensére. Ez kétszer több, mint a Coca-Cola éves reklámköltése, és hozzávetőleg megegyezik a Vodafonéval - csak a politikai hirdetések mindössze pár hétig voltak műsoron.

Nagyot nyomott a Ford

Az autós hirdetők közül senki sem került be a top tíz reklámozó közé. Az egész szegmens mindössze öt százalékkal bővült, ám ezen belül a Ford nagyot robbantott: 65 százalékkal emelkedtek a költései. Az Opel, a Chevrolet és a Citroen hazai képviseletei húsz százalék feletti mértékben növelték a kiadásokat, a Peugeot viszont ugyanennyivel nyeste meg a reklámbüdzséjét.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!