Az alapkőletételtől számított egy éven belül elkészültek a Mercedes gyár épületei, szeptember óta már a berendezéseket szerelik az üzemekben - közölte Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgató csütörtökön Kecskeméten, a gyárban tartott sajtótájékoztatón. Rekordidő alatt sikerült felépíteni a gyárat, amelynek építkezésén naponta 1600 ember vesz részt - mondta a leendő gyár igazgatója a bokrétaünnep alkalmából rendezett tájékoztatón.
Frank Klein tájékoztatása szerint az építési megbízások több mint 80 százalékát magyar vállalkozások nyerték el. Beszámolt arról, hogy ma már 650 munkavállalója van a gyárnak, de 2011 végére 2200 munkavállaló fog dolgozni a Mercedes gyárban, közülük csak 220 lesz a német. Hangsúlyozta: a tervek szerint 2012-re 2500 magyar dolgozó fogja gyártani és összeszerelni a Mercedes autóit.
Frank Klein szerint a szakemberek képzése jelenleg a legfontosabb, mert az első magyar Mercedes a Mercedes-Benz minden minőségi elvárásának meg fog felelni. A gyár igazgatója célként azt fogalmazta meg, hogy 2011 májusában kulcsrakész legyen a gyár. A próbaüzem után a gyárban 2012 elején indul a termelés. A felfutás után évente százezer személygépkocsit fognak gyártani Kecskeméten.
Rolf Windisch, a Mercedes-Benz Cars gyártervezési és - kivitelezési részlegének vezetője az építkezés nagyságrendjéről adott tájékoztatást. A 441 hektáros, 618 futballpálya nagyságú területen épített épületekbe ötször annyi acélt építettek, mint amennyi az Eiffel-toronyhoz használtak fel. 260 kilométer ellátó- és szállítóvezeték, 7 kilométer kerítés készült el a területen. A földmunkák keretében 2,5 millió köbméter földet mozgattak meg. Több mint 150 mérnök, geológus és műszaki tervező vett részt a 11500 terv elkészítésében.
Rolf Windisch hangsúlyozta: kifogástalan együttműködés valósul meg a hivatalokkal. Eddig 45 építési engedély gyors lebonyolítása történt meg. Utalt arra, hogy a zöld termelés jellemzi a kezdetektől a gyárat. Két kombinált ciklusú fűtőerőmű blokk működik, amely nyáron légkondicionálást valósít meg, télen pedig fűt. A világ legmodernebb fényezési technikáját használják a személygépkocsik fényezéséhez.
Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere beszédében kiemelte: nemcsak Kecskemét, hanem Magyarország számára is kiemelt jelentőségű a gyárépítés, amely a gazdasági világválság idején arról győzte meg az embereket, hogy van remény a jövőt illetően.
A polgármester emlékeztetett arra, hogy 80 milliárd forint összegű fejlesztés keretében modernizálják a tömegközlekedést Kecskeméten a következő négy évben. Utalt arra: a beruházás hatására mind a szakképzésben, mind a felsőoktatásban elindult egy fejlődés. Zombor Gábor felidézte, hogy a Kecskeméti Főiskola műszaki kara, amely a megszűnés határára került, a Mercedes beruházásnak köszönhetően az ország egyik kiemelkedő autóipari mérnökképző centrumává válhat.
A 441 hektáron felépülő kecskeméti gyár a Daimler-Benz első kelet-európai üzeme lesz, egyben Magyarország történetének egyik legjelentősebb zöldmezős beruházása. A tervek szerint a gyártás előreláthatóan 2012-ben kezdődik és 2.500 alkalmazott dolgozik majd a gyárban, illetve a beszállítói körben további munkahelyeket teremt.
A kecskeméti gyárban 2012-től következő generációs kompakt gépjárművek, az A- és B-osztályú gépkocsik utódmodelljeinek gyártása folyik majd. A gyár a németországi rastatti telephellyel, a Daimler AG kompakt gépkocsikat gyártó központjával együttműködve állít elő majd személyautókat. A Mercedes-Benz mintegy 800 millió eurót ruház be az új gyárba, amelynek alapkövét 2009. október 16-án helyezték el.
MTI