4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Rekordidő alatt készült el Kecskeméten a Mercedes gyár épülete. A cég már jelenleg is 650 embert foglalkoztat, így a cég vezetői szerint semmi akadálya, hogy jövő májusban meginduljon a termelés. Az üzembe megérkeztek az első gépsorok, és immár azok beszerelés folyik.

Az alapkőletételtől számított egy éven belül elkészültek a Mercedes gyár épületei, szeptember óta már a berendezéseket szerelik az üzemekben - közölte Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgató csütörtökön Kecskeméten, a gyárban tartott sajtótájékoztatón. Rekordidő alatt sikerült felépíteni a gyárat, amelynek építkezésén naponta 1600 ember vesz részt - mondta a leendő gyár igazgatója a bokrétaünnep alkalmából rendezett tájékoztatón.

Frank Klein tájékoztatása szerint az építési megbízások több mint 80 százalékát magyar vállalkozások nyerték el. Beszámolt arról, hogy ma már 650 munkavállalója van a gyárnak, de 2011 végére 2200 munkavállaló fog dolgozni a Mercedes gyárban, közülük csak 220 lesz a német. Hangsúlyozta: a tervek szerint 2012-re 2500 magyar dolgozó fogja gyártani és összeszerelni a Mercedes autóit.

Frank Klein szerint a szakemberek képzése jelenleg a legfontosabb, mert az első magyar Mercedes a Mercedes-Benz minden minőségi elvárásának meg fog felelni. A gyár igazgatója célként azt fogalmazta meg, hogy 2011 májusában kulcsrakész legyen a gyár. A próbaüzem után a gyárban 2012 elején indul a termelés. A felfutás után évente százezer személygépkocsit fognak gyártani Kecskeméten.

Rolf Windisch, a Mercedes-Benz Cars gyártervezési és - kivitelezési részlegének vezetője az építkezés nagyságrendjéről adott tájékoztatást. A 441 hektáros, 618 futballpálya nagyságú területen épített épületekbe ötször annyi acélt építettek, mint amennyi az Eiffel-toronyhoz használtak fel. 260 kilométer ellátó- és szállítóvezeték, 7 kilométer kerítés készült el a területen. A földmunkák keretében 2,5 millió köbméter földet mozgattak meg. Több mint 150 mérnök, geológus és műszaki tervező vett részt a 11500 terv elkészítésében.

Rolf Windisch hangsúlyozta: kifogástalan együttműködés valósul meg a hivatalokkal. Eddig 45 építési engedély gyors lebonyolítása történt meg. Utalt arra, hogy a zöld termelés jellemzi a kezdetektől a gyárat. Két kombinált ciklusú fűtőerőmű blokk működik, amely nyáron légkondicionálást valósít meg, télen pedig fűt. A világ legmodernebb fényezési technikáját használják a személygépkocsik fényezéséhez.

Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere beszédében kiemelte: nemcsak Kecskemét, hanem Magyarország számára is kiemelt jelentőségű a gyárépítés, amely a gazdasági világválság idején arról győzte meg az embereket, hogy van remény a jövőt illetően.

A polgármester emlékeztetett arra, hogy 80 milliárd forint összegű fejlesztés keretében modernizálják a tömegközlekedést Kecskeméten a következő négy évben. Utalt arra: a beruházás hatására mind a szakképzésben, mind a felsőoktatásban elindult egy fejlődés. Zombor Gábor felidézte, hogy a Kecskeméti Főiskola műszaki kara, amely a megszűnés határára került, a Mercedes beruházásnak köszönhetően az ország egyik kiemelkedő autóipari mérnökképző centrumává válhat.

A 441 hektáron felépülő kecskeméti gyár a Daimler-Benz első kelet-európai üzeme lesz, egyben Magyarország történetének egyik legjelentősebb zöldmezős beruházása. A tervek szerint a gyártás előreláthatóan 2012-ben kezdődik és 2.500 alkalmazott dolgozik majd a gyárban, illetve a beszállítói körben további munkahelyeket teremt.

A kecskeméti gyárban 2012-től következő generációs kompakt gépjárművek, az A- és B-osztályú gépkocsik utódmodelljeinek gyártása folyik majd. A gyár a németországi rastatti telephellyel, a Daimler AG kompakt gépkocsikat gyártó központjával együttműködve állít elő majd személyautókat. A Mercedes-Benz mintegy 800 millió eurót ruház be az új gyárba, amelynek alapkövét 2009. október 16-án helyezték el.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!