2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Cannes-i Nemzetközi Reklámfesztivál zsűrije idén 26 magyar alkotást értékelt. A plakátok csatájában nem díjaztak magyar résztvevőt, a reklámfilmeknél pedig egyetlen hazai alkotás sem jutott döntőbe a szakma Oscar-díj kiosztásának is tekinthető fesztiválon.

A magyar reklámszakmának nincsenek jelentős eredményei Cannes-ban. A közterület mellett sajtó kategóriában még a listán sem szerepelt magyar hirdetés, a televíziós reklámfilmek esetében pedig nem került a döntőbe hazai reklámfilm-alkotás.

"A legtöbb magyar reklám nagyon tényszerű, általában terméket, vagy promóciót hirdet. Legtöbbjük a boldog, mosolygó emberek és sok-sok információ kliséjét használja. Az eredeti ötletek sokszor a megvalósítás során vesznek el" - mondta a Menedzsment Fórumnak Anko Reijnders, a Leo Burnett Budapest ügyvezető igazgatója annak kapcsán, miért szerepeltek gyengén a fesztiválon a magyar alkotások.

A reklámokat azonban merőben másképp ítélik meg a nézők, akiknek valójában készülnek ezek a munkák, és másképp a szakma. Míg Cannes-ban a Honda "Grrr" aratott, a Leo Burnett Magyarország Cannes-i előjátékában - ahol mintegy 10 000 néző szavazhatott interneten a benevezett alkotásokra -, a Perui Rákalapítványnak készült "Magic" című szpot kapta a legtöbb voksot.

Anko Reijnders szerint ez azért történt így, mert a Cannes-i zsűri elsősorban a megvalósítást és az ötletek minőségét értékeli. Az alkotásnak eredetinek és karizmatikusnak kell lennie. A közönség azonban jobban kedveli azokat a reklámokat, amelyek magával ragadóak, amelyekben van egy kis drámaiság. A két vélemény pedig sokszor nem egyezik.

Az ügyvezető szerint a Cannes-i eredmények miatt nem kell aggódni, mivel a hazai reklámszakma fejlődik, sok a hazai tehetség, és várhatóan hamarosan be is érnek. Más fesztiválokon - az Epicán és a Golden Drumon is - sokkal jobb a magyar eredménylista.

Körte Ildikó

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!