2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar felnőttek mindössze öt százaléka jár gyakran étterembe, hogy ott találkozzon, beszélgessen ismerőseivel vagy családtagjaival. Ritkábban további 45 százalék szokott vendéglőbe menni, míg a lakosság fele sohasem megy vendéglátóhelyre. Ugyanakkor a magyar lakosság regionális összehasonlításban viszonylag sokat költ éttermi étkezésre - áll a GfK Piackutató Intézet legújabb kutatásában.

Így mulat egy magyar úr

Nemzetközileg általános tendencia, hogy a 30 évesnél fiatalabbak gyakrabban étkeznek otthonukon kívül, mint az 50 évesnél idősebbek. Még nagyobb a különbség iskolai végzettség és jövedelem szerint, a képzettebbek és nagyobb keresetűek javára. Nők és férfiak átlagai között alig érzékelhető eltérés. Viszont a városban élők mindennapjaihoz inkább hozzátartoznak a vendéglátóhelyek, mint a falusiakéhoz.

A legutóbbi néhány alkalommal elköltött összeg 2 500 forintnál kevesebb inkább a nőknél, míg 2 500-7 499 forint közé férfiaknál esik. Életkor szerint a 2 500 forint alatti költés inkább jellemző a 39 évesnél fiatalabbakra, a 2 500-7 499 forint pedig főleg a 40-59 évesekre. Iskolai végzettség szerint legkevesebbet az általános iskolát vagy még azt sem befejezettek adtak ki, annál többet a középfokú végzettségűek, míg a legtöbbet kiadók között a diplomások képviselik a legnagyobb arányt.

Nemzetközi összehasonlításban megállapítható, hogy Közép-Európában a magyarok költik a legtöbbet étteremre. A csehek ugyan gyakran mennek, de négyötödük alkalmanként és fejenként 10 eurónál kevesebbet költ. Szinte hasonló az arány a lengyeleknél, és még magasabb a románoknál. Viszont Nyugat-Európában és az USA-ban a válaszadók kétharmada ad ki egyszerre 10-29 euró közötti összeget. Legnagyvonalúbbak a hollandok, svájciak és belgák. A vizsgált 21 ország átlagát nézve, a fiatalabbak nagy része 10 eurónál kevesebbet ad ki egyszerre. Ugyanez érvényes az alacsonyabb jövedelmű csoportokra.



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!