Március végétől közös járatokat üzemeltet majd a Malév és az American Airlines a code-share (székmegosztási) együttműködés értelmében: az amerikai légitársaság összesen 24 Malév-járatra (köztük a New York-i és számos kelet-európai, balkáni gépre) teszi fel a kódját, a magyar vállalat kódja pedig az amerikai cég 30 járatára kerül majd fel. Utóbbiak többsége az Egyesült Államokon belül közlekedik, emellett a Malév torontói járatához csatlakozó American Airlines-járatokat is ellátják a magyar társaság kódjával.
Könnyebben utazhatunk amerikai nagyvárosokbaA gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy a Malév utasainak lehetőségei jelentősen kibővülnek, és az American Airlines ügyfelei is az eddigieknél egyszerűbben érhetnek el kelet-európai célpontokat, mondta el a sajtótájékoztatón Gönci János. A Malév vezérigazgatója példaként kiemelte, hogy a magyar utasok egyetlen elektronikus jeggyel és egyetlen európai átszállással juthatnak el öt amerikai városba, köztük Chicagóba, Miamiba és Dallasba. (Az átszállásra hét uniós repülőtéren nyílik lehetőség.) A megállapodás Gönci szerint mintegy egymilliárd forinttal javítja a New York-i járatok jövedelmezőségét.
A két társaság megegyezett a törzsutas programok összehangolásáról is, ami már keddtől életbe lép. A két cég hűséges utasai a jövőben egymás járatain is gyarapíthatják összegyűjtött pontjaik számát, néhány hónapon belül pedig arra is lehetőség lesz, hogy a mérföldeket mindkét légitársaságnál beválthassák, közölte Maria Sebastian, az amerikai vállalat Európa, Közel-Kelet és Afrika térségeinek értékesítésért és marketingért felelős igazgatója. A megállapodás nyomán tehát a Duna Club tagok számára újabb több száz célállomást kínál majd a Malév.
Növekedhet a Malév értékeAz érintettek azzal kapcsolatban nem szolgáltak pontos információval, hogy mikor kerül sor a Malév 2007 elejére ígért Oneworld-csatlakozására. Maria Sebastian szerint ez az idei évben mindenképp megtörténik. Mint ismert, a magyar légitársaság még
2005 májusábanírt alá szándéknyilatkozatot a csatlakozásról a légiipari szövetséggel. "A mostani megállapodás ehhez hasonló jelentőségű. Azt bizonyítja, hogy üzletpolitikánk megfelel a Oneworld elvárásainak" - magyarázta Gönci.
A szerződés mindenesetre javíthat a szakértők szerint nagyon nehéz gazdasági helyzetben lévő, veszteségeit folyamatosan növelő magyar légitársaság helyzetén. "Ennek nyomán növekszik a cég értéke, ami a jelenleg is zajló magánosítást tekintve korántsem mindegy" - emelte ki Merényi Miklós, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium nemzetközi gazdasági kapcsolatok szakállamtitkára. A társaság sokadszorra kiírt privatizációját az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. eredetileg
már decemberbenszerette volna lezárni, ám a jelenlegi helyzet szerint erre legkorábban csak
január második felébenkerülhet sor.
Wéber BalázsMenedzsment Fórum