A De Beers gyémántipari óriás pénteki jelentése szerint 2014-ben az Egyesült Államokban 37 milliárd dollárért, az azt megelőző évhez képest hét százalékkal nagyobb összegért értékesítettek gyémánt ékszereket. Kínában és Indiában hat-, illetve háromszázalékos növekedést mértek, míg Japánban és az öbölmenti országokban egyaránt kétszázalékos volt a bővülés, amelynek globális mértéke az 1888-ban alapított vállalat szerint elérte három százalékot.
A gyémánt ékszerek piacán az Egyesült Államok a legjelentősebb szereplő: a csiszolt gyémántok 42 százalékát értékesítik ott. A második Kína 16, a harmadik India és az öbölmenti országok egyformán nyolc százalékkal, majd a sorban Japán következik öt százalékkal.
A De Beers a piac további növekedésére számít idén. "Az alacsonyabb olajárak és az erős fogyasztói bizalom - különösen az amerikai és az indiai piacon - lökést adhat a gyémántok iránti keresletnek" - írták.
MTI