A márkás napszemüvegek piacán az előző években csökkenő forgalom, idén már azonban fellendülés volt érezhető. A piac nagyságát elemzők sem tudják felmérni, óvatos becslések szerint évente közel egymillió napszemüveg talál gazdára, számol be a Napi Gazdaság.
[ajanlo=240][igazitas=left/]Óriási mennyiség fogy a legalacsonyabb árkategóriás, a hipermarketekben és utcai árusoknál kapható pár száz forintos szemvédőkből. Emellett 40-50 cég árusít vagy forgalmaz jó minőségű szemüveget hazánkban. A napszemüveg vásárlás elég szezonális, a legerősebb időszak májustól júliusig tart. Magyarországon már nincs napszemüveg-gyártás, a kapható termékek importból származnak, leginkább Olaszországból, de szintén jelentős a kínai behozatal is.
Az Avanglion Kft. a tavaly előtti 15-20 százalékos forgalomcsökkenése után idén fellendülést vár. Az elmúlt évek tapasztalata szerint a cég évente 600 ezer darabot ad el, így piacvezető pozíciót tudhat magáénak.
A márkás napszemüvegek piacán 40-50 százalékos részesedést elérő Fotex-Ofotért Optikai és Fotócikk Kereskedelmi Kft. boltjaiban tavaly 60 ezer darab napszemüveget értékesítettek, ez 1,2 milliárd forintos árbevételt jelent. A legkedveltebb márka a Ray Ban volt, de a Gucci, a Pierre Cardin, a Diesel és a Polo Ralph Lauren márkák iránt is nagy igény mutatkozott.
A vásárlók számára fontos, hogy a szemüveg rendelkezzen UV-szűrési tulajdonsággal, a lencse legyen torzításmentes, a keret anyaga pedig jó minőségű. A magyar vásárlók kicsit konzervatív beállítottságúak, nem annyira divatkövetők, mint a nyugatiak. Az viszont tény, hogy Budapesten jobban fogynak a "trendi" napszemüvegek, mint vidéken, írja a Napi Gazdaság.
A márkás napszemüvegekre buknak a magyarok
A márkás napszemüvegek piacán az előző években csökkenő forgalom, idén már azonban fellendülés volt érezhető. A piac nagyságát elemzők sem tudják megbecsülni, óvatos becslések szerint évente közel egymillió napszemüveg talál gazdára, számol be a Napi Gazdaság.