2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A marketingesek kapacitásuk 95 százalékát márka-fenntartásra fordítják, míg az ágazatban a legjobb lehetőségek a márka-létrehozásban rejlenek.

Egyetlen stratégia sem olyan hatékony, mint a piacon elsőként megjelenni egy termékkel, kitalálni egy márkát - olvasható az AdAge.com internetes portálon. Ezt számos példa igazolja: a Coca-Cola, a világ legértékesebb márkája az első cola volt a piacon; a világ legelterjedtebb fast-food vállalata, a McDonald's nevéhez kötődik az első gyorsétterem megnyitása. Az instant kávé fogalmát például a Nescafe, a legjobb eladási mutatókkal rendelkező kávéforgalmazó vezette be, aki továbbra is uralja ezt a piacot.

[ajanlo=238][igazitas=left/]Az elemzésből kiderül, hogy "elsővé lenni az ágazatban" és "elsőként megjelenni a piacon" két különböző fogalom, a vezető márkák közül csak néhányról mondható el, hogy ténylegesen elsőként tűnt fel a termékskálán. A sikeres márkák zömét már létező, de kevésbé elterjedt piaci próbálkozások inspirálták. Az internetes portál szerzője szerint, aki felismeri, miként nyerhető meg a fogyasztó egy új termékre, a közvélemény azt ismeri el újítóként. Ezt szemlélteti például, hogy míg a Duryea - amelynek védjegye soha nem terjedt el igazán - alkotta meg az első személygépkocsit Amerikában, az autóipar elsőjeként ma is az őt követő Fordot tartják számon.

Az új kategóriák megalkotásánál a rövid és egyszerű nevek adása bizonyul a legeredményesebbnek, ezen belül az új kategória eszenciájának a legtömörebb kifejezése, és nem az előnyök körülírása a fontosabb. A sikeres névadás egyik pozitív példája Dietrich Mateschitz nevéhez köthető, aki a Tajvanban hosszú idők óta népszerű enyhén szénsavas, vitaminokat és koffeint tartalmazó italra alapozva alkotta meg az első energiaitalt. Az osztrák üzletember az ázsiai keveréknek a - mostanra igen népszerű - energiaital nevet adta, márkanévnek pedig a Red Bullt választotta.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!