3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A minőség-frissesség, az ár és a választék hármasa a legfontosabb a boltválasztásnál, de emellett a vásárlások típusai is meghatározóak - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Shopping Monitor 2009/2010. című tanulmányából.

A tanulmányt összegző szerdai közlemény szerint csökken az úgynevezett élményszerű vásárlások aránya, de akadnak olyan esetek, amikor kedvtelésből vásárolnak az emberek.

A GfK Hungária Piackutató Intézet a vásárlással kapcsolatos attitűdök kapcsán rendszeresen vizsgálja, hogy mennyire tudatosak a vásárlók a bevásárlóhely kiválasztásában, illetve az üzleteken belül megvizsgálják-e a termékek minőségét, eredetét és árát, figyelemmel kísérik-e az akciókat. A kutatásokból kiderül, hogy a vásárlóknak eleve vannak bizonyos elvárásaik az egyes üzlettípusokkal szemben és értékelésüket ezekhez az elvárásokhoz igazítják.

Egy diszkont esetében például alacsony árakra, egy hipermarketnél széles választékra számítanak, és ha az adott lánc nem felel meg ezeknek az elvárásoknak, a vásárlók elégedetlensége is nagyobb.

A közlemény szerint a drogériák és a szupermarketek által kínált termékek minőségének megítélése a legjobb. Nem nagy meglepetés, hogy a választék szempontjából a megkérdezettek a hipermarketeket találták a legjobbnak, a drogériák kerültek a második helyre, nem sokkal lemaradva a hipermarketek mögött.

Az árszínvonallal kapcsolatos általános elégedettség minden esetben, minden csatorna és lánc kapcsán az átlagosnál lényegesen alacsonyabb, azaz a vásárlókat még a kemény árverseny ellenére is nehéz elégedetté tenni ebből a szempontból.

A vásárlók szerint a drogériákra, a kisboltokra és a szupermarketekre, azaz a kisebb alapterületű üzletekre jellemző az, hogy odafigyelnek rájuk - közölte a GfK. A tanulmány szerint a legigényesebb boltok a szupermarketek, a drogériák és a hipermarketek, míg a diszkontok és a kisboltok ezen a téren kevésbé lehetnek sikeresek.

A közleményben idézik Kui Jánost, a GfK Hungária kereskedelem szektorának menedzserét, aki szerint "fontos megkülönböztetni a vásárlások típusait, hiszen ez nagymértékben meghatározza a boltválasztást is. Egyre kevésbé jellemző az, hogy élményt jelentene a vásárlás, folyamatosan csökken az egy vásárlásra jutó idő. Vannak viszont olyan esetek, amikor kedvtelésből vásárolunk, ilyenkor elsősorban cipővel, ruházati termékekkel, illatszerekkel vagy édességekkel kényeztetjük magunkat, és ezeket az alkalmakat a kikapcsolódásra, kellemes időtöltésre szánjuk".

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!