Felfokozott várakozások
A telekommunikációs piac szereplői teljes mellszélességgel állnak ki az új technológia mellett. A vezetékes, mobil és integrált szolgáltatásokat nyújtó cégek egyaránt a piacszerzés új lehetőségét látják a konvergáló rendszerekben. Abból indulnak ki, hogy mivel az emberek már úgyis megszokták, hogy mindenhova magukkal viszik mobiltelefonjaikat, lakáson belül is, ezáltal egyre többet fognak telefonálni vele.
A készülékgyártók sem kevésbé lelkesek, hiszen az új rendszerek kiépítéséhez rengeteg háttéreszközre lesz szükség, valamint készülékeikkel a meglévő vonalas telefonokat is helyettesíthetik majd. A brit telefontársaság, a BT egy héttagú iparági konzorcium tagjaként már jelenleg is kísérletezik az úgynevezett Bluephone technológiával.
Ekkora egyetértés láttán már csak egy kérdés marad megválaszolatlanul: vajon az emberek szeretnék igénybe venni ezeket a szolgáltatásokat? A piackutatások azt mutatják, igen, persze abban az esetben, ha ez csökkenti a havi számla végösszegét. Az sem mellékes, hogy az új technológia egyben egyszerűsíti is a felhasználók életét – ezt azonban még nem sikerült világosan kommunikálniuk a cégeknek.
Ha a Bluephone beválik, ez a többi országban is dominóeffektust indíthat el. Az Economist által megkérdezett Forrester tanácsadó cégnél úgy vélik, sok társaság követi majd a France Telecom példáját is, és alakítja át vállalati struktúráját a vezetékes és a mobil részlegek összeolvasztásával. Így a két telefontípus hagyományos szétválasztása megszűnik, és néhány éven belül anakronizmussá válik a „vezetékes” és „mobil” kifejezések használata is.
(Menedzsment Fórum)
A mobilok menthetik meg a vezetékes vonalakat
A vezetékes telefon népszerűsége évről évre csökken, legalábbis a számok és az egyre hanyatló görbék ezt mutatják. A vezetékes hívei azonban nem adják fel: az életben maradás esélyét a mobiltelefonnal kötött érdekházasságban látják.