3p

Cégvezetőként alapvető célunk, hogy jól és hatékonyan működő szervezetet vezessünk. Ahhoz, hogy ezt a célunkat megvalósíthassuk, fontos, hogy a munkakör-elemzés feladatát is ellássuk, állapítja meg a Salesjob tanulmánya.

A munkakörelemzések kapcsán fontos tisztázni mi valójában a célunk ezzel? Hol segítheti az adott szervezet működését? A munkakör-elemzésnek számos célja van, melyek nagyban hozzájárulhatnak a cég jobb működéséhez. Az alábbiakban azokat a célokat tekintjük át, melyek az értékesítői munkakör-elemzésben elsődleges fontossággal bírnak.

1. Alkalmasságvizsgálati rendszer kialakítása

Ha nem tisztázzuk előre, hogy a számunkra megfelelő értékesítő munkatárs milyen kompetenciákkal kell, hogy rendelkezzen annak érdekében, hogy alkalmas legyen az adott munkakör betöltésére, akkor maga a kiválasztás egész folyamata csak felesleges pénzkidobás lesz a cég számára. Ezért lényeges a munkakör-elemzés az alkalmasságvizsgálati rendszer kialakításában.

2. A termelés hatékonyságának növelése

A munkakör-elemzés ebben a folyamatban is nagy haszonnal alkalmazható. Ide tartozhatnak olyan fontos tényezők, mint az adott munkakörben elvégzendő feladatok tisztázása. Vagy a feladatok ellátásához szükséges idő, és környezeti feltételek. Egy értékesítő esetében például nem szükséges, hogy egy kötött munkaidőt határozzunk meg, hiszen időbeosztása minden esetben az üzleti partnerek időbeosztásához fog idomulni. Egy értékesítő hatékonysága tehát nem elsősorban a kötött időbeosztás függvénye lesz.

3. A dolgozók értékelése

Ha nem szánunk időt arra, hogy időről-időre értékeljük munkavállalóinkat, könnyen találhatjuk magunkat abban a helyzetben, hogy mind a hatékonyság, mind a munkamorál erősen csökkenhet az adott szervezetben. A dolgozók munkájának értékelése fontos ahhoz is, hogy képet kapjunk arról, hogy ki mennyire képes hatékonyan elvégezni feladatait. Az így kapott kép segíthet továbbá a juttatások differenciálásában is.

4. Munkacsoportok elemzése

Szintén elengedhetetlen, hogy a hatékonyság érdekében rálátással rendelkezzünk a munkacsoportok működésére. Mint minden munkacsoport, így az értékesítői team esetében is nagyon lényeges, hogy a munkatársak hatékonyan tudjanak együttműködni.

5. Betanítás, továbbképzés

Ha tisztában vagyunk azzal, hogy egy értékesítői munkakörben dolgozó személytől milyen kompetenciákat, viselkedési módokat várunk el, akkor könnyen megállapíthatjuk, hogy munkavállalóink számára szükséges-e a képzés, a betanítás. Amennyiben a továbbképzés mellett döntünk, mindig dolgozzuk ki pontosan annak paramétereit (melyek azok a személyiségjegyek, képességek, tulajdonságok, amelyek fejlesztésre szorulnak). Továbbá arról se feledkezzünk el, hogy a képzések célja mindig összhangban kell, hogy álljon az adott szervezet céljaival.

Mint látjuk a munkakör-elemzés a szervezet későbbi életét is nagymértékben befolyásolja, és számos egyéb területen nyújthat segítséget, megkönnyítve ezzel a vezetés munkáját is.

Forrás: Salesjob

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!