A televíziós szakemberek szerint a nyári holtszezon mellett év elején, a január-februári időszakban is az a jellemző, hogy bár magas a nézőszám, de kevés a reklám. A tévénézés szezonalitásának megfelelően csendes hónapokra és mérsékelt növekedésre számítanak idén nyáron a haza televíziók is, bár az MTV a kereslet növekedése miatt ősztől emelni fogja hirdetési tarifáit.
[ajanlo=170][igazitas=left/]Az FMCG-szektor reklámköltéseinek visszaesése várhatóan meg fog mutatkozni a tévés reklámpiac forgalmának alakulásában. Az üdítőital-, jégkrém- és sörgyártók reklámaktivitása viszont éppen ebben az időszakban a legnagyobb.
Az idei szezonban egyre erősebben érzékelhető az a tendencia, hogy a klasszikus nyári hirdetők mellett megjelennek azok is, akik jellemzően az év más időszakaiban hirdetnek. Ennek oka általában az, hogy a televíziós piacon a nyári időszak költséghatékonynak számít, továbbá a kampányok nyári időzítésével a hirdetők könnyebben elkerülhetik az időbeli ütközést a konkurencia reklámkampányaival, számolt be a Napi Gazdaság.
A nyár holtszezon a tévés reklámpiacon is
Júliusban és augusztusban körülbelül 30 százalékkal kevesebben tévéznek, mint januárban és februárban, és ilyenkor a reklámok sugárzása iránt is mérséklődik az igény, írja a Napi Gazdaság.