A jelentkezőknek azzal is számolniuk kell, hogy a munkaerőpiaci követelmények gyorsan változnak: a 2010-es évek topszakmái például fél évtizeddel ezelőtt nem is léteztek. A 2012. év végi Closing the Gap Between Business and Education (Üzlet és az oktatás közötti szakadék áthidalása) című európai kutatás szerint ráadásul az üzleti vezetők olyan fiatalokkal találkoznak manapság, akikből hiányoznak a szükséges ún. soft skillek - elsősorban a jó kommunikációs képesség, csapatmunka, magabiztosság vagy a kreativitás.
A válaszadók 63 százaléka szerint ennek oka nem más, minthogy az állami oktatási rendszer nem megfelelően készíti fel a munkaerőpiacra belépő fiatalokat. A felsőoktatásba most jelentkezők nincsenek tehát könnyű helyzetben, ha az intézményben megszerzett tudásukat a munkaerőpiacra lépve gyakorlatra szeretnék konvertálni.
A 2020-ig megvalósítandó, Európai Uniós oktatási és képzési stratégia éppen ezért négy hosszú távú célkitűzése közül az egyik a kreativitás, beleértve a vállalkozói készségek fejlesztését az oktatás minden szintjén. „Főiskolánkon a képzés középpontjában mindig a kreatív gondolkodás fejlesztése és a jól konvertálható tudás áll. Ennek elemeként mind a négy fő képzési területünkön (turizmus, kommunikáció, üzlet és művészet) egy egyedülálló tréningrendszert is bevezettünk, amelyek segítségével kommunikációs készségeiket és kreativitásukat fejleszthetik hallgatóink.” – mondta el Dr. habil. Vass László főiskolai tanár, a BKF rektora. A főiskolán a jelenlegi slágerszakok mindegyike indul, ráadásul az intézmény által kínált gyakorlatorientált képzésre a munkaerőpiacon is igény mutatkozik: friss diplomásai sikeres pályakezdőknek mondhatók, hiszen 68 százalékuk négy hónapon belül el tud helyezkedni, sőt 43 százalékuknak már a főiskolai évek alatt állást ajánlanak.
mfor.hu