2p

Eddig elsősorban az internetes vitafórumok szolgáltak a politikai meggyőzés csatornáiként, ám a szakemberek szerint idén a közszereplőket népszerűsítő újabb online megoldások széles körben elterjedhetnek.

A 2002-es magyar választási kampány során több párt is hirdetett a legnagyobb portálokon, ám ezek mennyisége a szakemberek szerint eltörpültek más médiumokhoz képest. A politikusok jelentős része a felmérések szerint nem használja az internetet, és nem tekinti fontos kommunikációs csatornának.

Ez persze nem hazai sajátosság, a legnagyobb - politikai - reklámpiacnak számító Egyesült Államokban is hasonló tendencia volt eddig megfigyelhető. Az idei amerikai elnökválasztás ugyanakkor gyökeres változást hozhat, vélik a George Washington University Politika, Demokrácia és az Internet intézetének (IPDI) szakemberei.

A jelöltek éles versenye folytán a televízió után akár a második legfontosabb csatornává is válhat a web a válaszátási csatában, a politológusok szerint ez elsősorban a világhálón zajló rendkívül gyors kommunikációnak köszönhető. A felmérések szerint ugyanakkor a bizonytalan szavazókat ismerőseik, és környezetük tudja leginkább befolyásolni, ezáltal a hagyományos csak kifele áramló üzenetek kevésbé hatékonyak, mint például a mosóporok esetében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!