3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A televíziózásra fordított idő nagyon magas a hazai fiatalok között, s a hirdetők ezt kihasználva reklámözönt zúdítanak rájuk. Ezt tekintetbe véve nem véletlen, hogy a korosztály többsége kizárólag márkás termékeket hajlandó vásárolni.

UTÓSZÓ

A televízió hatással van, befolyásol, hatalmat gyakorol felettünk.

Az utószóban - a teljesség igénye nélkül természetesen -, azok az aktív és passzív 'védekezési módszerek' jelennek meg, amellyel a nézők, a szülők, a képviselők, a vezérigazgatók élhetnek, hogy a következő generáció méltón viselje a felnőttség terheit.

Passzív védekezési módszerek (közvetett ráhatás a fiatalokra):

Pozitív hatások:

Médiaszabályozás (EU direktíva): 'A kiskorúak személyiségfejlődésére ártalmas, így különösen az erőszak öncélú alkalmazását magatartási mintaként bemutató, illetőleg a szexualitást öncélúan ábrázoló műsorszámot csak 23 és reggel 5 között lehet közzétenni.'

Tévéberendezés átalakítások. Helyben orvosolni a problémát: Violence-chip által. Az EU-ban kifejlesztettek egy olyan szerkezetet amely, kikapcsolja tévét, ha az erőszakos, vagy szexuális képsorokat sugároz.

Csatorna politika átalakulása. A tematikus csatornák előtérbe helyezése. Ők a széles nézőkör helyett kisebb célcsoportok igényeit elégítik ki. Ilyen például: a Filmmúzeum, a Spektrum, a VIVA+, Minimax, és az HBO. A tematikus tévécsatornák bizonyos kontrollt jelenthetnek a sugárzott programok felett, hiszen erős profillal rendelkeznek, amelyhez egyes programtípusok és értékek hozzárendelhetők (pl.: Filmmúzeum - régi, értekkel bíró filmek).

Iskolai nevelés, külön tantárgy. Sok pedagógus foglalkozott a kérdéssel, hogy a fiatalok kiszolgáltatottak a tévé által közvetített 'árnyékvilágnak', ezért segíteni kell őket abban, hogy értelmezni tudják a látottakat, hisz a családban nem mindig történik ez meg.

Negatívumok:

Megfelelő nagyságú fogyasztói piac: az ifjúság. Termékek, szolgáltatások készülnek számukra, reklám, eseménymarketing, szponzorációs események csalogatják őket, keltik fel az érdeklődésüket.

A média hatása túl összetett. Intim területeket is érint, hisz a talk-show-ban, és a szappanoperában megjelenő szereplők a tévé közvetítése miatt széles körben terjeszti az ott megjelent stílust: a hajviseletet, az öltözéket, a viselkedést, a szókincset, a szokásokat. Emellett észrevétlenül érint kényes témákat, mint például: szex, szerelem (leveszi a szülők válláról a gondot, de jó-e ez így?).

Aktív programok. Családi meghatározottság:

Különféle mozgalmak: Ne tévézz mozgalom! Közvetlen, nyílt támadás a tévénézés ellen. Inkább a szabadban, közösen, vagy családdal eltöltött perceket támogatja.

Szülői tanácsadás. A szülők figyeljenek oda jobban, mit néz a gyermek, mert a legtöbbször csak túl későn veszik észre a viselkedésben megjelenő változásokat.

Nem lehet eltiltani. Ne éljenek az eltiltással, mint a büntetés egyik eszközével, mert a dac teljesen más reakciókat vált ki a fiatalból.

Hallottak feldolgozása közös program. Fontos, hogy a tévénézés ideje alatt közvetlenül csatolják vissza a véleményüket a szülők, vagy magyarázzák el az egyes szereplők viselkedésének okait.

Nemtörődöm magatartás. A probléma ott van akkor is, ha nem foglalkoznak vele. Azzal, hogy magára hagyják a szülők a gyereket, teljesen kiszolgáltatottá válik.

Negatív példa nyújtása. Sajnos a negatív példa csak megerősíti a fiatalt. Ha a szülei is állandóan tévéznek, akkor ő is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!