17. lépés: A divízió vezetője a divízió stratégiai feladatainak teljesítése érdekében irányítja szervezeti egységének tervezőmunkáját. A vállalati vezető felé akkor ad jelzéseket, ha az általa meghozott intézkedések, tervezett beavatkozások a vállalati szintű portfólió egyensúlyát, illetve a vállalati ciklusok teljesülését is érintik.
18. lépés: A vállalati vezető a vállalati célok irányában való haladást, a vállalati portfólió és a vállalati operatív terv teljesülését kíséri figyelemmel, beavatkozásai is erre a területre koncentrálódnak. Információi a divízióktól származó jelek mellett a tágabban értelmezett környezet változásaira is kiterjedjenek.
V. Az ösztönzők kialakítása
Az érdekeltség és az ösztönzés kialakítása jelenti az utolsó fázist, ahol a "Hogyan ösztönözhető a stratégia megvalósítása?" kérdésre kell a helyes választ megtalálni. A megfigyelő rendszerrel analóg módon az ösztönzők kialakításának ciklusa is folyamatosan jelen van a tervezési folyamatban.
19. lépés: A felső vezetés egyénileg megfogalmazott célokat határoz meg a divíziók vezetői számára.
20. lépés: A divízió vezetője egyénileg meghatározott célokat ír elő a funkcionális vezetők, valamint a stratégiai programok élére állított vezetők számára.
21. lépés: Az alsó szintű vezetők értékelik céljaik teljesítését a divízió vezetője számára.
22. lépés: A divízió vezetője értékeli a részére a kitűzött egyéni célok teljesülését, erről a vállalati vezetőnek jelentést készít.
A három szinten öt fázisban működő stratégiai tervezési rendszer összefüggő folyamatrendszert alkot.
A stratégiai tervezés modellje
A stratégiai tervezés a vállalati irányítási rendszer alapja, a döntések jobb megalapozását és végrehajtását szolgálja. A stratégiai döntések megvalósítása szinte minden esetben a vállalati erőforrások újra allokációjával, azok átrendezésével jár.