Fontos a stratégia megvalósításának menedzselése, melynek részfunkciói
- az erőforrások meghatározása, biztosítása és eloszlatása;
-
- a szervezet és vezetési rendszer fejlesztése;
-
- vállalati kultúra fejlesztése;
-
- a stratégiai és operatív menedzseri tevékenység összehangolása.
A vállalati vezetésnek vizsgálnia kell, hogy a megjelölt célok hogyan valósultak meg, és mik az eltérések, szükséges-e a stratégia módosítása vagy újrafogalmazása.
Más területeken és tevékenységeknél is szükséges a stratégiai időtávú vizsgálat.
Az újításoknál, fejlesztéseknél szükséges az innovációs stratégia kidolgozása, melyhez a vállalatnak általában a következő kérdésekre kell választ keresnie:
- célja-e új innovációs eredmény gyors átvétele, műszaki szempontból vezető cégek követése;
-
- képes-e saját kutatási-fejlesztési bázisra támaszkodva rendszeresen új termékkel megjelenni a piacon, meg tudja-e teremteni szakmai és pénzügyi feltételeit;
-
- megelégszik-e a már piacra bevezetett, gazdaságosan előállítható termékek gyártásával és forgalmazásával;
-
- hogyan kívánja változtatni a termékszerkezetét és az új termékek bevezetését hogyan kívánja ütemezni.
Az innovációs stratégia kérdései a vállalati stratégia egészébe beágyazva elemezhetők, súlyt helyez a külső környezet alakulásának vizsgálatára.
A vállalatnak az eredményes működéséhez szükséges a marketing-koncepció kialakítása, melyhez a vállalatnak fel kell tárnia, hogy a működési körében milyen kielégíthető szükséglettel és potenciális vásárlókkal számolhat.
Ismernie kell a külső környezetét, a potenciális vásárlókat, a potenciális versenytársakat és a számításba jövő piac versenyviszonyait.
A vállalati stratégia kidolgozása során a tárgyi eszközökkel való gazdálkodást is meg kell tervezni, melyet az innovációs és a marketing stratégiákkal összehangoltan lehet elvégezni. Fontos a velük való gazdálkodás, mert jelentős tőkebefektetést igényelnek, jelentős műszaki-gazdasági előkészítést, és a megvalósítás átfutási ideje számottevő.