2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A stratégia definíciószerűen olyan koncepció, mely rögzíti a vállalkozás hosszú távú célkitűzéseit, meghatározza a célok megvalósulásához szükséges erőforrásokat és a lényegesebb fejlesztési akciókat.

Fontos a stratégia megvalósításának menedzselése, melynek részfunkciói

  • az erőforrások meghatározása, biztosítása és eloszlatása;


  • a szervezet és vezetési rendszer fejlesztése;


  • vállalati kultúra fejlesztése;


  • a stratégiai és operatív menedzseri tevékenység összehangolása.

A vállalati vezetésnek vizsgálnia kell, hogy a megjelölt célok hogyan valósultak meg, és mik az eltérések, szükséges-e a stratégia módosítása vagy újrafogalmazása.

Más területeken és tevékenységeknél is szükséges a stratégiai időtávú vizsgálat.

Az újításoknál, fejlesztéseknél szükséges az innovációs stratégia kidolgozása, melyhez a vállalatnak általában a következő kérdésekre kell választ keresnie:

  • célja-e új innovációs eredmény gyors átvétele, műszaki szempontból vezető cégek követése;


  • képes-e saját kutatási-fejlesztési bázisra támaszkodva rendszeresen új termékkel megjelenni a piacon, meg tudja-e teremteni szakmai és pénzügyi feltételeit;


  • megelégszik-e a már piacra bevezetett, gazdaságosan előállítható termékek gyártásával és forgalmazásával;


  • hogyan kívánja változtatni a termékszerkezetét és az új termékek bevezetését hogyan kívánja ütemezni.

Az innovációs stratégia kérdései a vállalati stratégia egészébe beágyazva elemezhetők, súlyt helyez a külső környezet alakulásának vizsgálatára.

A vállalatnak az eredményes működéséhez szükséges a marketing-koncepció kialakítása, melyhez a vállalatnak fel kell tárnia, hogy a működési körében milyen kielégíthető szükséglettel és potenciális vásárlókkal számolhat.

Ismernie kell a külső környezetét, a potenciális vásárlókat, a potenciális versenytársakat és a számításba jövő piac versenyviszonyait.

A vállalati stratégia kidolgozása során a tárgyi eszközökkel való gazdálkodást is meg kell tervezni, melyet az innovációs és a marketing stratégiákkal összehangoltan lehet elvégezni. Fontos a velük való gazdálkodás, mert jelentős tőkebefektetést igényelnek, jelentős műszaki-gazdasági előkészítést, és a megvalósítás átfutási ideje számottevő.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!