Az ázsiai és európai riválisok az Egyesült Államokban és Kanadában is terjeszkednek, pedig a november minden gyártó számára forgalomcsökkenést hozott. A japán Toyota decemberben nyitotta meg új összeszerelő üzemét, a Honda novemberben, a dél-koreai Hyundai pedig néhány héten belül kezdi meg a termelést új Kia-üzemében a georgiai West Pointban.
Az újság szerint a túlfoglalkoztatottság minden gyártót érint az autóiparban, több külföldi gyártó ennek ellenére nem bocsátja el alkalmazottait. A Toyota üzemeiben például azokon a napokon is fizetnek a munkásoknak, amikor áll a termelés, az embereket továbbképzésre utalják, vagy karbantartási feladatokat végeztetnek velük.
A Toyota több üzemében novemberben 10 napra is le kellett állítani a termelést az eladások apadása miatt. A leállások a legnagyobb észak-amerikai üzemeket érintették, ahol a Camrytól kezdve a terepjárókig egy sor modellt előállítanak. A japán gyártó ennek ellenére múlt héten nyitotta meg új üzemét a kanadai Ontario tartományban, Woodstockban.
A Honda múlt hónapban adta át az indianai Greensburgben új gyárát, ahol négyajtós Civic modelleket szerelnek össze. A gyártás egyelőre egy műszakban folyik, és több Honda-üzemben jelentettek be olyan napokat, amikor leállítják a termelést.
A Mercedes-Benz üzeme az alabamai Vance-ben decemberben két napra függeszti fel a termelést, januárban pedig két hétre. A Hyundai szintén jelentős mértékben visszafogta a termelést az alabamai Montgomeryben található 1,4 milliárd dolláros gyárában, amely Hyundai és Kia márkákat bocsát ki.