4p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az mfor.hu ezúttal annak jár utána, hogy hogyan hat a válság bizonyos fogyasztási és befektetési területeken. A cikksorozat első részében műkincs kereskedelmet és az autóhirdetéseket vettük górcső alá. A szakértők szerencsére egyik területen sem érzékelnek drámákat. Mfor.hu háttér.

A festmény most lehet, jobb befektetés, mint egy részvény

Kétesélyesnek gondolta indulás előtt a hétvégi aukció kimenetelét a két legnagyobb hazai műkincskereskedő, Virág Judit és Kieselbach Tamás. Végül mind a két aukción különösen élénk érdeklődés volt, mely részben a pénzügyi válságnak is köszönhető.

A hétvégi aukciókon kiderült, az emberek továbbra is szívesen fektetik pénzüket festményekbe, műtárgyakba, talán még szívesebben, mint azelőtt. Nagy valószínűséggel ebben a jelenlegi gazdasági helyzet is közrejátszik, szűkült az értékálló befektetési lehetőségek köre. Einspach Gábor, igazságügyi szakértő a legutóbbi Kieselbach-aukció sikeréről számolt be az mfor.hu-nak.

„Ugyan eddig is sikeres aukciókat könyvelhettünk el, most mégis érzékeltük, hogy a kiállításon körülbelül negyven, ötven százalékkal többen vettek részt, mint a korábban, és az aukció látogatottsága is nagyobb volt. A létszám növekedésén kívül, a közönség összetétele is megváltozott: több új vevővel találkoztunk, és néhány régi aukció-látogató pedig otthon maradt.” A műkincs ugyanolyan befektetési lehetőség, mint az arany, ingatlan vagy értékpapír. Persze, ha az ember elsősorban befektetési céllal vesz műtárgyakat, a művészet szeretetén túl érteni is kell ehhez a területhez. Ha nincs meg a szakértelem, még mindig igénybe lehet venni a tanácsadók szolgáltatásait. „Jelenleg a piac kiegyensúlyozott, most jó venni is, és eladni is, az árak tisztességes sávban mozognak, és sok a jó mű.” – mondta a szakember.

Ugyanezt támasztotta alá Virág Judit is. A galériatulajdonos tartott attól, hogy a pénzügyi válság miatt kisebb lesz az érdeklődés, ezzel szemben még a Kongresszusi Központ emeletét is meg kellett nyitni, és a katalógusok is elfogytak az utolsó szálig. „Ekkora érdeklődés a 2003-as nagy, Munkácsy árverés óta nem volt. Viszont nem jellemző a hisztérikus vásárlás, azaz a közönség továbbra is szakértelemmel vásárolt, az árak reálisak maradtak.” – mondta Virág Judit.

Nem lesz drámai csökkenés az autós reklámokban?

Gablini Gábor már kevésbé optimista: szerinte az életben maradás a cél jelenleg az autópiacon. Már a válság előtt is gondban voltak az autókereskedők, a mostani fejlemények csak felgyorsították a folyamatot. Ugyan a helyzet még nem drámai, egyelőre átrendeződés látszik, és a kisebb fogyasztású autók iránti kereslet irányába billen a mérleg.

A marketing területen Gablini szerint lesznek változások, az óriásplakátok, szórólapok, újság- és rádióhirdetések már nem igen költséghatékonyak, így előtérbe kerülnek inkább a személyes adatbázis alapú marketing eszközök. Amúgy nem mondható el semmi általánosságban az autó-hirdetési piacról, mert márkától függ, hogy mennyire önálló, vagy központilag irányított a marketing tevékenység. Most el tud sülni rosszul is az, amikor a központból olyan ukázt kap a cég, ami esetleg már pénzügyi határokat feszeget. Mindenesetre most kivár a piac, nem lehet tudni, hogy lesznek-e olyan drasztikus csökkenések az eladásban, hogy ez feltűnően megjelenjen a reklámokban is.

Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének társelnöke egyetért azzal, hogy lesznek átrendeződések a piacon, de ilyenkor nem feltétlen a marketing büdzsé az, ahonnan elsőként elvonnak, hiszen az autókereskedelem nem igen tudna e nélkül működni. „Egyelőre a pánik dominál, de nem tudjuk, mi lesz a vége, még most értékeljük a változásokat. Én nem hiszem, hogy most drámai csökkenés következne be a marketing büdzsékben, és átrendeződne a hirdetési piac.” – mondta Erdélyi. Egyelőre még csak az autókiállítások résztvevői létszámán látszik már csökkenés, de ha már a fogyasztói hirdetések is elmaradnak, ott már nagy baj van.



GF
Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!