TOP 100 média vállalat kábel televíziós társaságaik 10,3 százalékos növekedést könyvelhetnek el magunknak, míg a nyomtatott médiumok szektorában a magazinok bevételei növekedtek, de az újságok bevételei csekély hanyatlást mutattak, 0,5 százalékos csökkenés 31,88 milliárd dollárra.
Érdekesség, hogy a bevételi hanyatlással szemben az újságokban megjelenő hirdetésekre az idei év májusáig 9,5 százalékkal költöttek többet. Ezzel szemben 2003. májusáig a televíziós hirdetések 1,3 százalékkal csökkentek az előző évek adataihoz viszonyítva. Meglepetés, hogy a legnagyobb fejlődés a spanyol nyelvű csatornák esetében látható, ahol idén az első 5 hónapban a hirdetésekből származó bevétel 26,7 százalékkal növekedett.
Ami a médiaipari felvásárlásokat és összeolvadásokat illeti, igen kevés látványos üzlet volt. Említésre méltóként a szakemberek a News Corp. lépését amely során a DirecTV megszerzését tűzte ki. Emellett a következő időszakban az Universal tulajdonosváltása bolygathatja fel a cégek rangsorát.
A világ legnagyobb médiabirodalmai
Nem történt jelentős változás a legnagyobb médiavállalkozások rangsorát tekintve. Az iparág bevételei ugyanakkor a 2001-es stagnálás után tavaly ismét biztatóan nőttek.