A japán gyártó keddi közleménye szerint a működési eredmény 147,5 milliárd jen volt a 2009/2010-es üzleti évben. Egy évvel korábban 461 milliárd jen veszteséget szenvedett el a társaság. Az adózott nyereség 209,46 milliárd jen, az árbevétel pedig 18,95 ezer milliárd jen volt 2009/2010-ben.
A Toyota februárban még azt valószínűsítette, hogy a közel 10 millió autót érintő visszahívások miatt negatív működési eredménnyel zárják az évet, a meghibásodásokból fakadó költségek azonban egyelőre nem rontották a mérleget. A cég megőrizte vezető pozícióját számos piacon, így például hazájában, Japánban továbbra is a Prius a legkelendőbb modell. A hibridautó népszerűségét jelzi, hogy a vásárlók 6 hónapig vannak a várólistán.
A társaság az üzleti év utolsó három hónapjában, januártól márciusig 112,2 milliárd jen adózott eredményt ért el. Egy évvel korábban 765,8 milliárd jen adózás utáni vesztesége volt a cégnek. Az üzemi eredmény 95,3 milliárd jen volt, szemben az előző évi 682,5 milliárd jenes veszteséggel. A Toyota sorban a harmadik negyedévet zárta nyereséggel. Árbevétele 5,28 ezer milliárd jen volt, 49 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
Az eredményhez az agresszív értékesítési politika és a költségcsökkentés is hozzájárult. A kiadások lefaragásával az egy évvel korábbi 8 millió darab eladott gépjárműről 7 millió darabra szorították le azt a határt, amelyet átlépve a nyereséges zónába ér a társaság. A Toyota 7,237 millió gépjárművet értékesítet a 2009/2010-es üzleti évben.
A társaság várakozásai szerint a jelenlegi, 2011 márciusáig tartó üzleti évben 7,290 millió darabra nő az értékesítés, a működési eredmény pedig 280 milliárd jen lesz.
MTI/Menedzsment Fórum