Az MMC-től most elküldött, kulcspozíciót betöltő német menedzserek között egy szóvivő, egy dizájnrészleg-vezető és egy, a terméktervezésért felelős főnök található. Mindhármukat a konszern korábbi német vezetője, Rolf Eckrodt hozta Japánba 2001-ben, közvetlenül aztután, hogy a német feél beszállt az MMC-be.
A DaimlerChrysler szóvivője a Der Spiegelnek nyilatkozva elmondta: nincs összefüggés a közelmúlt történései és a mostani esetek között. Emellett arra hívta fel a figyelmet, hogy számos német vezető továbbra is a helyén maradt a japán cégnél.
Emellett a japán konszern haszongépjármű-gyártó cége, a Mitsubishi Fuso tegnap a nyilvánosság elé tárta a tehergépkocsikon található 93 hiányosságot felsoroló listáját. Eszerint a problémák gyökerei egészen 1992-ig nyúlnak vissza. Mint ismert, a Mitsubishi Fuso az elmúlt fél évben tömeges gépkocsi-visszahívásra kényszerült a fenti hibák miatt. A vezetés azonban csupán májusban vallotta be, hogy korábban munkatársai megpróbálták eltitkolni a problémákat.
Az MMC-től származó információk szerint a stuttgarti konszern gondolkodik azon, hogy a történtek miatt kártérítési eljárást indítson a Mitsubishi Fuso ellen. A német cég jelenleg 65 százalékos részesedést birtokol a Fusóban.
(Menedzsment Fórum)
Adok-kapokká fajult a DaimlerChrysler-Mitsubishi házasság
Egyre inkább elmérgesedni látszik a német-amerikai és japán autógyár viszonya: a napokban a Mitsubishi Motors (MMC) három német menedzsert rúgott ki, a stuttgarti konszern pedig kártérítési per indítását fontolgatja a hibás Fusók miatt.