3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyre elterjedtebbek az álláshirdetések a közösségi oldalakon, gyakran nagy világcégek is élnek ezzel a módszerrel. Sőt, a tengerentúlon már külön ügynökségek alakulnak, akik profi Facebook-hirdetéseket ígérnek, melyek minél több érdeklődőt csalogatnak be.

A Forbes cikke szerint az amerikai Hard Rock Café étteremlánc a közelmúltban Firenzében nyitott új egységet, melynél először alkalmazták igazán hatékonyan a Facebook-hirdetéseket. A Work4Labs nevű tanácsadócég által kidolgozott kampányban már a megnyitás előtt létrehoztak egy Facebook-oldalt az új étteremnek, majd ott hirdették környékbelieknek az állásajánlatokat. Végül 2000 dollárból sikerült megoldaniuk a 120 fős személyzet felvételét, ami a szokásos összeg kevesebb mint tizede. Ráadásul két hónappal az új Hard Rock megnyitása után 25 ezer látogatója volt már az étterem lapjának.

Az amerikai lap a fenti példával szemlélteti azt, hogy ugyan a nyári tőzsdei bevezetés nem a legjobban sült el, ennek ellenére a Facebook továbbra is messze a legnagyobb és legaktívabb közösségi oldal világszerte, hiszen naponta közel egymilliárd emberhez juthatnak el az üzenetek, a felhasználók fele pedig mindennap belép saját személyes fiókjába.

A szakemberek szerint képzett, tapasztalattal rendelkező munkaerőt nem a Facebookon a legideálisabb keresni, viszont a kezdő pozíciókba vagy alacsonyabb beosztásba bármikor lehet megfelelő embereket találni. Stephane Le Viet francia üzletember már két évvel ezelőtt lehetőséget látott ebben, azóta pedig több mint 17 ezer cégnek segített megtalálni a megfelelő munkaerőt.

A fentiek alapján rögtön rávághatnánk, hogy hasonló célra jött létre önálló közösségi oldalként a LinkedIn, azonban a Work4Labs szakemberei úgy gondolják, hogy ott inkább a felsővezetők fordulnak meg, míg ők az alacsonyabb képzettséget igénylő munkákra utaznak, mint például az éttermi felszolgálók, vagy a biztosítási ügynökök. A cég saját fejlesztésű, Work for us névre keresztelt Facebook-alkalmazása megjelenik az ügyfelek céges profiloldalának tetején. A potenciális pályázók más a közösségi oldalon elhelyezett reklámfelületekről kattintanak a profiloldalra, ahol rögtön megtalálják a szükséges jelentkezési lapot. És a program itt lesz igazán érdekes: az oldal automatikusan szűri az ajánlatok közül azokat, melyek megfelelnek a pályázó érdeklődési körének és lakhelyének, emellett felkínálja a lehetőséget, hogy a lehetséges pályázó ismerősei között szétnézzen, hátha valaki tud fontos információkat szolgáltatni az adott munkahelyről.

A legtöbb nyitott pozíció esetében nem kérnek sem önéletrajzot, sem motivációs levelet, ugyanis a Work4Labs szakértője szerint az alacsony képzettséget igénylő állásoknál a leendő munkaadót csak a pályázó érdeklődési köre és elérhetőségei érdeklik. Ezzel a megoldással egyébként a program mobiltelefonokon is probléma nélkül használható.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!